Stå still i transporten!!!!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare kakan79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 291
K

kakan79

Har någon något tips till hur man får sin häst att stå stilla i transporten?! Min häst står och skrapar och skrapar med ena frambenet hela vägen hem .Jag blir galen!
Kör sakta och mjukt men det hjälper inte.

Mycket mat? Det gillar min tjej....när vi åker hem t.ex från en träning är hon ofta jättehungrig!

Kokopelli Mana

. . . Min häst höll på att riva allt där va i transporten när han va ung...heeelt omöjlig.

Jag hade mellanväggen rättså brett för jag trodde det skulle ge honom lite större lugn så han inte skulle känna sig så pressad. Men när jag placerade den i mitten (där den ska vara) och hängde för fönstrena med skynken så han inte kunde se ut så stod han såååå tyst o lugn :D

vet inte om så kan vara fallet med din häst men TESTA att hänga för fönstrena i transporten (om ni nu har sådana :crazy:) så kanske han lugnar sig.. fungerade ju på min :D

Hur är han när han står uppbunden i stallet?? Håller han på likdant då?

När min häst för oväsen i transporten brukar jag göra en ganska hastig inbromsning (inte i 80km/timmen såklart. Det brukar hjälpa ganska omgående. Men som sagt gör det i relativt låg hastighet. Fick tipset av en av mina tränare och jag har testat på två av mina hästar och det funkar på båda.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
950
Senast: Amha
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 301
Senast: CaisaCax
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 260
Senast: Valle
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka