St georg är det samma som msv A?

M

Marlenè

Vill veta detta en gång för alla.. om det är så att st georg är= msvA?
Eller kommer st georg mellan msv A och intermediere?
Hoppas någon svarar och gör mig lite klokare :bow:

Sv: St georg är det samma som msv A?

Ja, Msv.A o St.George är samma sak.

Hej!
Jo det är samma svårighetsgrad, förutom att det bara är en serie i MSVA, inga skrittpiruetter, ingen sax i galopp utan bara vanliga slutor. Men i stort är det lika.

Hm, fast Msv.A:1 är ett program liksom St.George, Msv.A däremot- är en nivå. (SB:1 är ett program, svår B en nivå..).

Tack för era svar och nu kommer en lite dum fråga :o men varför kallas vissa program för nivå och andra för program :confused:
I mina ögon är alla klasser olika dressyrprogram.

Har jag förstått det riktigt att dessa olika klasser kommer i denna ordning: först msvB och msv A sen st georg och intermediere1 och intermedeire2 , svår klass =grandprix + kur eller är jag helt ute och cycklar nu..... :angel:

:bow:

Du missförstår, programmen finns inom en viss nivå.

Nivåerna är Lätt c, Lätt B, Lätt A, Medelsvår B, Medelsvår A, Svår B och Svår A.

De olika programmet ligger inom dessa nivåer, dvs. både Msv.A1 och st.Georg ligger på Medelsvår A nivå. Förstår du?

Marlenè skrev:
Har jag förstått det riktigt att dessa olika klasser kommer i denna ordning: först msvB och msv A sen st georg och intermediere1 och intermedeire2 , svår klass =grandprix + kur eller är jag helt ute och cycklar nu..... :angel:

Ang. i vilken ordning programmen kommer i (alltså i svårighetsnivå-ordning) så är det först

LC- LA
MSV B-MSV A
St George
Intermediaire I
Svår B I
Intermediaire II
Grand Prix

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
592
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
806
Senast: MiaMia
·
Dressyr Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George...
Svar
3
· Visningar
2 339
Senast: Heineken86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix