Spytt efter Bravecto-tablett, effekt? (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Huggorm

Trådstartare
Om hunden fick en Bravecto-tablett vid 14-tiden och hon nu spydde upp allt maginnehåll sju timmar senare, har hon hunnit ta upp substanserna från tabletten eller försvann allting?

Om hunden fick en Bravecto-tablett vid 14-tiden och hon nu spydde upp allt maginnehåll sju timmar senare, har hon hunnit ta upp substanserna från tabletten eller försvann allting?

Winter gjorde detsamma i år och än så länge verkar det som det har haft effekt, har inte hittat några fästingar på honom (tog en innan tabletten gavs). Å andra sidan kanske det varit för kallt, så kan ju inte veta säkert än.

Hos en frisk människa passerar större delen av mat/tabletter magsäcken på ca 2 timmar och efter 6 timmar har allt gått vidare till tarmarna och kan då inte kräkas upp. Borde väl inte vara alltför stor skillnad hos en hund? Men vet inte säkert.

Skönt att höra, för jag för en ojämn kamp mot fästingarna här. Jag skulle verkligen behöva ha bravectos utlovade effekt.

Skönt att höra. :) Får fundera till nästa år vad vi ska ge honom, gillar ju Bravecto men det är andra gången han spyr av den och i år var det svårt att få i honom den också.
Jag har Bravecto pipetter, för Alvin kräks alltid av tabletterna och vill inte äta mat när han fått en tablett. Plus att han är så kräsen att han inte vill tugga på en tablett. Pipetterna ger också 12 veckor skydd.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart...
Svar
12
· Visningar
1 734
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·
F
Hundhälsa Vi har starka misstankar om att det finns noskvalster i flocken. Lasse har sen några dagar tillbaka fått "anfall" av långa...
Svar
13
· Visningar
16 925
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hjälp och råd! Lång text! Jag har en 5 årig tik som är sjuk men vi hittat inte varför. Allt började för ca 9 månader sedan då hon...
2
Svar
27
· Visningar
3 703
Senast: Sampi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar