Spynx, Cornish rex eller Sibirisk skogskatt.

kisse

Trådstartare
Jag letar efter en allergivänlig katt. Vet att alla inte tål alla dessa katter, kanske inte någon av dem.

Var hemma jos en jättebra uppfödare av Cornish rex. De hade väldigt många katter dock, 6 st i en lägenhet så min man blev dålig:cry: .

Suttit o läst på en massa hemsidor, men egentligen vill jag inte åka till en uppfödare o hälsa på. Jag vill ju åka till en privatperson som har EN katt som han kan sticka näsan i. Gärna en kastrat.

Har ni tips?

/C som bara får ha katt stallet annars, vill ha en kompis inne också.

Sv: Spynx, Cornish rex eller Sibirisk skogskatt.

Fråga uppfödaren om de har några kattungeköpare du kan hälsa på.

Det är klar skillnad på fertila och kastrater för många allergiker, jag reagerar inte på mina katter men känner av att det kliar i ögonen när vi har ungar.

jag har haft cornish rex så länge jag kan minnas, vissa allergiker går det jättebra för, andra inte alls.

de med med fäder från australien med "ugly" päls verkar vara sämre än de "rena" från england med tjockare och finare lite kortare päls.

Sibirisk katt ska ju sakna det där proteinet som vissa reagerar emot.
Kolla efter uppfödare och sen hör du med dom om någon i din närhet äger en katt eller två.

Det är ju lite skillnad på en katt och sex eller flera!

Kastrerad honkatt ska vara det bästa ur allergisynpunkt.
Själv är jag allergisk men tål mina egna eftersom kroppen jobbat upp ett försvar mot just dom individer som man träffar regelbundet. Andra katter reagerar jag mot.

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Lager
·
Övr. Katt Jag har bestämt mig för att skaffa en Cornish rex, men det verkar ju helt omöjligt att hitta nån i Skåne?! :confused: Har letat i...
Svar
4
· Visningar
3 118
Övr. Katt Ja, förutom R8an här då. ;) R8an skrev en tråd om honom i maj tror jag. Måns var en katt som ägdes av en missbrukare som hotade att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 670
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV