Spydde upp hostmedicin, ta ny?

Suspiria

Trådstartare
Jag har ringt 1177 men fick inte tid att bli uppringd på förrän om över en timma... Tänkte om någon av er vet hur det brukar vara.

Tog hostmedicin efter frukost då jag är dunderförkyld och en kvart senare kräktes jag (gravid så gör det nästan varje dag, dock oregelbundna tider). Så jag funderar på om man kan ta en ny dos då eller inte? Den var inte länge i magen men jag har dålig koll på hur snabbt det tas upp.

Och med tanke på att TS är gravid och spyr ofta så lär det vara fruktansvärt jobbigt att ha hosta på det.
TS, krya på dig!

Flytande mediciner tas upp snabbt. Är det cocillana du vill ha mer av? Tycker inte du ska ta en extrados av den. Omöjligt att säga hur mycket kroppen redan tagit upp.

Kräkningar är btw en vanlig biverkning av morfin så det kanske är därför du kräktes.

Vilken hostmedicin handlar det om? Tänkte om det är cocillana så skulle jag inte riskera att få för stor dos om du är gravid, tänk på att det är morfin i den :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej. Har en hund med möjlig tonsillinflammation, han dricker enorma mängder vatten, antagligen för att det lenar i svalget. Har fått...
Svar
10
· Visningar
2 358
Senast: Steffe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama