Sprutad häst halt..

F

Fladde

Min häst blev sprutad i hb knä+ ryggen med kortison den 17/2.
Hon vissade pytte lite hälta på böjprov men vet tyckte det var lika bra att behandla knäet(Är behandlad i samma knä i nov förra året med)
Imorsse när jag skulle ut och gå med henne 15 min som jag brukar så tyckte jag hon var stell/halt och vill inte häller riktigt vänd snävt.
Jag ringde upp till Djursjukhuset för det står på papprena att man ska göra om hästen blir halt, stel eller öm.
Men min Vetrinär jobbade inte och jag skulle höra av mig imorgon om det inte blev bättre :crazy:
Vi ska ditt på tisdag igen för hältkuntroll och "fys" behandling.

Varför blir dom halta efter dom sprutas?
Är det nått jag behöver vara orolig över?

Sv: Sprutad häst halt..

Det man är mest rädd för är en bakteriell ledinflammation. Det är riktigt urusel prognos på det, å andra sidan är det ganska lätt att känna igen, de svullnar och blir tvärhalta.

Min herre skenade runt på stallplan i panik i 10 minuter på ett nyopererat ben, vilket gav både mig och vet skrämselhicka, och gav honom en rejäl hälta och svullnad från aktuell led, men det blev lika bra som med trad konvalescens tillslut iaf, och inom samma tid.

Så, kan betyda hemskheter, behöver inte betyda något alls men bör kollas upp.

Sv: Sprutad häst halt..

Nu är hon halt igen:(
Ska ringa imorgon occh höra :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 935
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: valley
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 109
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?