"Spruckna" trampdynor?

LionQueen

Trådstartare
Våran hund har lite spruckna tassar, i trampdynan alltså. Jag vet att det finns lite vårdprodukter, salva och sånt, men finns det inget annat man kan sätta på?`

T ex något man redan har hemma?

Sv: "Spruckna" trampdynor?

En fet salva, eller tex försvarets hudsalva, kan man applicera.

Jag använder en salva som är grön med ett vitt lock. Luktar verkligen starkt, men det har hjälpt på min hund. Hon hade väldigt "fnösiga" tassar förut, men nu är de fina. Tror att den heter Fyra Ess eller liknande.

Ok! Rotade lite i sjukskåpet och hittade en tub Silonslava så jag testar den först. :) Ska se om jag kan hittade produkterna ni talade om.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama