Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad smörjer du med? Om jag får hudsprickor på fingrarna använder jag alltid försvarets hudsalva. Den lägger sig som ett skyddande lager och sedan läker sprickan där under. Har inte hittat någon annan salva som funkar så bra. Jag behöver aldrig smörja speciellt ofta heller. Effekten håller länge, även om man tvättar händerna ett antal gånger.Era bästa tips mot spruckna nagelband?
Jag får stora sprickor som går ner en bra bit på fingret, gör ont och blöder en hel del. Har provat att smörja morgon och kväll (kan inte smörja på jobbet) men det hjälper inte..
Oftast min vanliga handkräm. Har rätt känslig hud och kan inte använda vad som helst.Vad smörjer du med? Om jag får hudsprickor på fingrarna använder jag alltid försvarets hudsalva. Den lägger sig som ett skyddande lager och sedan läker sprickan där under. Har inte hittat någon annan salva som funkar så bra. Jag behöver aldrig smörja speciellt ofta heller. Effekten håller länge, även om man tvättar händerna ett antal gånger.
Jag har problem året om, så jag tror inte det är det..Den här tiden är det vantar, vantar och vantar. Tidigare än man tror.
Tror du behöver testa olika saker att smörja med. Jag har fått bäst resultat med nagelolja men det är säkert olika för olika personer.Era bästa tips mot spruckna nagelband?
Jag får stora sprickor som går ner en bra bit på fingret, gör ont och blöder en hel del. Har provat att smörja morgon och kväll (kan inte smörja på jobbet) men det hjälper inte..
Det kan ju vara värt att testa försvarets hudsalva, och se om den funkar för dig? Kostar inte många kronor (20-30 kr för en liten burk, beroende på var du köper den), och har hjälpt mig något fantastiskt bra. Jag jobbar ändå på förskola, och tvättar mina händer ofta. Ibland på vintrarna får jag sprickor på tummarna som gör ONT. Men några dagar med salvan så är sprickorna läkta.Oftast min vanliga handkräm. Har rätt känslig hud och kan inte använda vad som helst.
Får absolut inte vara kladdig om händerna på jobbet.
Idomin! Lokalbehandla + blanda i handkrämen till natten. Bästa salvan ever!
Innehåller mineralolja, som jag av princip inte vill använda..
Försvarets hudsalva går också bort pga talg.
Hur är mineralolja problematiskt? Är helt oinsatt.
Biprodukt från oljeindustrin, jag undviker den också.
Men är det pga hälsoeffekter eller att man inte vill sponsra oljeindustrin?
Hur är mineralolja problematiskt? Är helt oinsatt.