Sprengerstigbyglar i dressyren?

M

michaelazipp

Hej!
Tyvärr har min ponny ingen dressyrsadel och jag rider därför dressyr i hans hoppsadel, jag har ett par Sprenger Bow Balansstigbyglar jag gärna skulle vilja använda i hoppningen och terrängen men känner att det blir för krångligt att byta till dem efter dressyren. Så min fråga är, får man rida dressyrmomentet i dessa stigbyglar trots att dem "hjälper dig att trampa ner hälarna"? Hittade inget om detta i TR så jag tänkte att jag försöker här istället. Tacksam för svar! :laugh:

Sv: Sprengerstigbyglar i dressyren?

Enligt TR så skall sadeln vara försedd med stigbyglar. Något annat står inte, så jag skulle bara rida och se glad ut.

De är först och främst säkerhetsstigbyglar och jag har tävlat med dem utan några problem alls :D

Vad bra! då kan jag äntligen rida med dem. :banana:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Dressyr Hej! Jag har en hopp ponny med rätt så sköra ben, jag rider på mycket varierat underlag och även mycket utan benskydd för senornas skull...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad...
2
Svar
21
· Visningar
2 340
Senast: Liten
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden