Sprenger Bow Balance

manhattan_2006

Trådstartare
fick hem mina från tyskland igår..men nu till frågan tycker det är konstigt att det bara fanns en storlek, jag trodde faktiskt dem skulle vara mindre jag har små fötter känns som det finns en risk att man ska få igenom hela foten:crazy:
Den gamla modellen av Sprenger har ju 3 storlekar...Varför har Bow balance en storlek?
ni som har små fötter funkar det bra att rida i dom?
 
Sv: Sprenger Bow Balance

jag tror jag har "dam" storlek på mina och jag tyckte dom såg jätte stora ut men när jag red med dom så var dom inte det, har du testat att rida med dom? kanske är en synvilla att dom ser stora ut?
 
Sv: Sprenger Bow Balance

Jag tror bara att de ser så stora ut pga att de är svängda (mer yta) och att fotplattorna är så stora. Jag upplever dem inte som stora - jag har strl 37 på fötterna :p
 
Sv: Sprenger Bow Balance

ok nej ska prova att rida med dom i helgen. Men dom finns inte i dam utan det finns bara en storlek 120 tror jag det är. Har inte ni den storleken också?
 
Sv: Sprenger Bow Balance

ok.. för där jag köpte dom så sa hon att det bara fanns en storlek och det verkar ju stämma om man kollar på svenska sidor också, kikade in på horze där hade dom också bara storlek 120...
 
Sv: Sprenger Bow Balance

De ser stora ut, men upplevs inte alls som stora när man rider.
Jag har riktigt smala fötter och kan lätt ha junior stigbyglar, men jag har inga problem med dessa alls.
 
Sv: Sprenger Bow Balance

Dam=12cm, så dessa är inte större än vanliga.
Jag har 38 i skostorlek, och inte allt för breda fötter, och det funkar bra med Sprenger BB
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 100
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 380
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 732
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp