sporter förutom fälttävlan

M

Montgomery

ja, vad tränar ni för ngt när ni inte rider? tränar ni ngt annat över huvudtaget?

Sv: sporter förutom fälttävlan

Har tränat löpning och även tävlat nån gång på 1000m men sen kolappsade mina knän..

jag har tränat dans och gymnastik länge men fick sluta då hästarna tog all tid..
jag fick det inte att gå ihop i slutet..
men men jag valde hästarna

vad skulle ni säga är viktigast att träna om man ska träna ngt förutom ridningen, styrka eller kondition?

Träde både på gym och tennis två gånger i veckan. Då hade jag medryttarhäst mellan 2-7 dagar i veckan.. Men nu när jag har egen häst så har jag inte tid.
Dock har jag märkt att det är mycket lättare att rida bra om man har bra kondition, så många som springer och cyklar mycket har en klar fördel!

Kondition. Iofs upplevde jag sällan att jag blev trött när jag red varje dag, inte ens efter en terrängrunda. Men nu när jag rider mer sällan märker jag stor skillnad efter att ha tränat kondition. Jag orkar rida mycket bättre.

jag tränar både (ben)styrka och kondition på jobbet när jag springer i trappor och cyklar :D

Det låter som om du är tidningsbud eller brevbärare gissar jag rätt ?

ja du gissar rätt :D jag delar ut post. (fast jag har bilområde åxå och det är mkt trevligare ;))

Jag simmar och sen tränar jag även heavy fighting!
HF är en tungt rustad medeltida stridskonst och är skitkul :d Man slåss antingen man mot man eller i stora krig med upp till 100-tals pers på samma sida. Rustningen i sig väger ca 25-30 kg. Krigen ger ungefär samma adrenalinkick som en terrängritt!

/Nelle, Adrenalinjunkie

Kondition helt klart, själv är det meningen att jag skall träna spinning ca 3-4dgr i veckan :angel:

Men spinning är ju så tråkigt! Förstår om du inte kommer iväg på det. Testa BodyCombat istället, det är riktigt kul.

Har ju nyss bröjat me fälttävlan men kanske gills ändå?

Ja tränar fotboll hela året om o innebandy,

Har ju nyss bröjat me fälttävlan men kanske gills ändå?

Ja tränar fotboll hela året om o innebandy,

hur sjutton HINNER du?!

jag hinner med skolan, min häst, lite kompisar/familj/pojkvän och sen är det typ kört! haha :p
kanske skulle hinna springa nån vända ibland, och promenader är mysiga, men en till sport, eller TVÅ? nejnejnej, inte en chans att tiden räcker till :p

Återkom i tråden när även du tränar något annat också :devil: :angel:

Mooahaha.. Jag kunde bara inte låta bli :D:rofl:

Jag rider 3-5 hästar/dag och mockar 8 boxar, det får fan räcka! :angel: har inte tid att kuta runt till ingen nytta och på min lediga dag går jag inte längre sträckor än sängen-köket-tvn-datorn-sängen-datorn-badrummet, typ :D

Jag rider 3-5 hästar/dag och mockar 8 boxar, det får fan räcka! :angel: har inte tid att kuta runt till ingen nytta och på min lediga dag går jag inte längre sträckor än sängen-köket-tvn-datorn-sängen-datorn-badrummet, typ :D

Ha, ha! Det dar hade kunnat skrivats av mig!:D
Jag rider 3-8 hastar/dag och ar trott, frusen och hungrig efter det. Inte fan har jag energi for att vara hurtig efter ridningen!
Jag har i och for sig ett gym medlemskap, men ar som sagt dalig pa att anvanda det under vintern. :angel:
Nar tavlingssasongen narmar sig sa far jag vanligtvis panik och borjar kora intervaller av styrketraning blandat med korta sprints for kondisen.

Ingenting, jag hinner ingenting annat eftersom att jag rider 6-7 dagar i veckan. Och om jag mot förmodan skulle vara ledig från stallet någon dag vill jag ägna mig åt annat då, t.ex. att bara slappa framför tv:n :D
Men hittills har jag inte märkt att konditionen eller styrkan svikit och så länge det håller sig så så kommer jag nog inte träna någonting annat.

Rider 3 hästar om dagen, nej nu ljög jag den ena håller på att ridas in så den rids ju inte precis varje dag. Förutom det försöker jag ut o springa eller gå ett par ggr i veckan. Samt tränar lite boxersize då och då. Hur jag hinner vet jag inte riktigt men det är gött o träna o hunden måste ju ut :).

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
137
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte