Sporten och spelet * irreterat svammel*

Sv: Sporten och spelet * irreterat svammel*

Humelibumlan skrev:
Det var oxå i helgen, hästen blev väldigt sent struken (efter värmingen) och tränaren sa att det inte var juste mot varken spelare eller häst att starta och sen inte vara bra..
Han ville inte riskera att starta hästen och sen få en lång konvalicens..

Det där låter mer troligt faktiskt...

ett litet knapplån.
Och travmänniskor måste alltid ha nått att säga till om tv4 travsänding. (jag tycker den är jättebra och alla komentatorer ochså)
Först var det för mycket flams och höga röster gapa å skrek....programmet ändrades och det blev tyst en stund för att så sakterliga börja klaga igen!
Micke är väl där för spelarna antar jag?? Om han inte ställer dom frågor som rör spelarna så blir spelarna sura.
Jag tycker tvfolket ställer bra frågor som reder ut varför det blev som det blev.
gulan fd.gulla

Jag håller delvis med dig.
Det är jättebra med mer snack runt loppen istället för bara redovisning av resultat. Det kan man läsa i tidningen lika gärna.
MEN däremot just MN är jag oxå less på, för karln har inte hästöga för 5 öre. Dessutom är han ibland rent ut sagt elak.
Han borde hålla lägre profil när han kritiserar djuren, de kan ju inte svara emot :mad:

Det var förra Lördagen , och det var DanÅke som yttrade sig om Run for Vuggt, och han sa INTE att hästen var halt!
Hästen var inte sig lik och bjöd inte till på samma sätt som han brukade i värmningen, vilket i hans fall tydde på att något var väldigt galet...
Han ville därför inte låta honom tävla med risk för ytterligare komplikationer IFALL det var något allvarligt, och riskera att hästen skulle bli stående en längre tid.....han nämnde oxå spelarna som en orsak, även om det självklart inte var så att det var därför han strök....

Men som sagt, hästen var inte halt enligt honom...

Snurrfian skrev:
Har ni läst sista sidan i Ronden idag? Där handlade det om att sulkybytet gjorde så att hästen vann... :angel: Det var ingen information till spelarna där inte...
Och jag som inte talade om att jag ändrade checkremmen och gav sen 6,5 ngt på plats i sista starten... :angel:

jari skrev:
Och jag som inte talade om att jag ändrade checkremmen och gav sen 6,5 ngt på plats i sista starten... :angel:

Och trådskaparen själv som inte berättar för spelarna att hennes häst felar i varannan start KONSEKVENT... ;)

Och tänk alla som tävlar med ston, en del av dem blir ju som förbytta vid brunst... :eek: :eek: Och det jäkliga är ju att de små liven är helt obesäkneliga, en sel tappar fokus på jobbet totalt och en del är lika bra och en del är till och med bättre!!! ;)

DÄR har vi nåt att ta fasta på tror jag... :angel:

/// ghost

ghost skrev:
Och trådskaparen själv som inte berättar för spelarna att hennes häst felar i varannan start KONSEKVENT... ;)

Och tänk alla som tävlar med ston, en del av dem blir ju som förbytta vid brunst... :eek: :eek: Och det jäkliga är ju att de små liven är helt obesäkneliga, en sel tappar fokus på jobbet totalt och en del är lika bra och en del är till och med bättre!!! ;)

/// ghost

Schh!
Snart har vi väl spelarna med MN i täten nere på stallbacken lyftandes på svansarna på alla ston...

ghost skrev:

/// ghost
Tippa överlämnar jag till dem som "kan"... blev väldigt förvånad i fredags på Romme att höra att Humlan förmodligen skulle ta ledning och sitta där till mål? Eh? Jaha, sa vi... Hästen har aldrig gått i ledning, är inte särskillt snabb iväg och har spår 7?:confused:

Humelibumlan skrev:
Tippa överlämnar jag till dem som "kan"... blev väldigt förvånad i fredags på Romme att höra att Humlan förmodligen skulle ta ledning och sitta där till mål? Eh? Jaha, sa vi... Hästen har aldrig gått i ledning, är inte särskillt snabb iväg och har spår 7?:confused:

Ja men duuuu, min donna som är hur långsam som helst ut och minst sagt oberäknelig från vissa spår blev kallad startsnabb i tipsen flera ggr innan de resignerade och insåg att hon nog inte var så bra att ha med i tipsen. :crazy:
Vi var ständigt lika förvånade över epitetet snartsnabb... :D

/// ghost

Humelibumlan skrev:
Det var oxå i helgen, hästen blev väldigt sent struken (efter värmingen) och tränaren sa att det inte var juste mot varken spelare eller häst att starta och sen inte vara bra..
Han ville inte riskera att starta hästen och sen få en lång konvalicens..

Jo det var nog nåt sånt han sa, kommer inte riktigt ihåg. Sur blev jag iallafall..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka