Sport Kids

Sv: Sport Kids

ok :o

Måste varit före min tid! Hade aldrig hört talas om honom nämligen :smirk:

såg det programmet. men det jag reagerade mest på var den 7 eller 8-åriga tjejen som tävlade gymnastik eller vad det var. De visade ju foton från tävlingar där hon var max 5-6 år och fullt uppsminkad och utför en massa danser. Usch, låt barnen vara barn..inte elitgymnaster när de är så små.

nä den tjejen pushas rätt hårt... =/
Har ju hur mycke träningar som helst.
Tycker synd om killen som åker skridskor oxå..
hemsk familj.

Apropå hästen i serien.. gillar inte att den hoppar så kantigt.
vill ha rundare språng.

Ngt som jag tyckte var konstigt var att hon hade ridit hela livet typ, men ändå såg det nite stabilt ut som jag trodde det skulle göra om man hållt på hela tiden. Jag har inte ridit så länge, men jag tyckte tom att jag skulle klara av det hon gjorde. Skumt...

Finns säkert sådant i Sverige med, jag vet ett stall där barnen i familjen tävlar, mamman puschar på,de köper stora lastbilar, bygger ridhus, köper in hästar från utlandet för mååånga riksdaler. Sen när man ser de rida så är det inte så fantastiskt längre. De köper hästar som hoppar bra helt enkelt känns det som. Rider aldrig igenom hästarna, kan börja direkt med att hoppa höga studs innan hästen är uppvärmd m.m

olgaklara skrev:
fast jag måste nog säga att jag tyckte nog att hästen såg väldigt fin ut :love:

nu såg jag ju en stund på det programmet i lördags

det såg betydligt mkt bättre ut i avsnitt 2, då var hindrena iaf något bortåt *...

men stackars gympatjejen, 3 timmar träning INNAN tävling :eek: jag skulle vart död!!!

*kl*

Hästtjejen var väl inte speciellt puschad av sin mamma. Mamman ville ju sälja hästen, tyckte det kostade för mycket prngar. Eller missuppfattade jag allt?:confused:

Föräldrarna skulle skiljas, så mamman hade problem med o klara ekonomin om dottrarna skulle ha varsin häst.

såg också det! (iaf ett avsnitt, nu i lördags)
tyckte inte att det såg SÅ enastående bra ut, hästen hoppade väldigt lustigt mest hela tiden, och inte för att framhäva mig själv, men om hon vill rida elittävlingar och OS kan ju tom. jag få hopp om mig själv... :D

skämt åsido, men visst är det "läskigt" med föräldrar som pushar barnen för hårt. lilla tjejen (gymnastik/dans) och killen som åkte konståkning tyckte jag var värre iofs. när föräldrarna lever genom barnen och dessutom är elaka ochi nte särskilt pedagogiska (som killens fall) vill jag mest bara strypa föräldrarna....

mina föräldrar har varit bra, dom har stöttat mig &finansierat när jag velat gå kurser (ULK och Rik0) och jag fick egen häst när jag var 17 (betalade halva) och pappa har hjälpt så gott han kunnat med att köra till träning osv, men dom har aldrig pushat för mycket, så att det inte varit kul längre... visst har man ibland drömt om en riktig hästförälder, som lika mkt som jag VILL köpa en dyrare (även om vi hade behövtsälja enbil, typ :p ) häst och tävla osv... fast å andra sidan tror jag att jag kanske inte varit kvar i sporten/haft hästar som hobby om jag blivit pressad som yngre...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka