Sport kids mums and dads

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

millansnillan

Någon som ser det på femman nu? Jag är helt :eek:
För de som missar det så handlar det om barn som föräldrarna gör allt för att de ska lyckas i en speciell sport.

En del av barnen är de vuxna vidriga mot!
Som den åttaåring som de tränar amerikansk fotboll med. Blir en tackling för hård så dne får ont och börjar gråta har den tio sekunder på sig att gråta ut och sedan gå upp och spela igen. När barnet blev förtvivlat och gråtande sa:
"De bara rackar på mig" svarade "tränaren" något med "Det får du tåla."
En åttaåring!


En kille som höll på med skridskor hade svårt för piruetter. Hans mamma frågade honom om han övade dem.
"Sometimes" svarade han
"You must do it! All the time, ALL the TIME!"
Hon var allmänt snäsig mot honom vilket ledde till att han började ignorera henne.

Inga av barnen verkade ha någon särskilt bra kontakt med föräldrarna.

Ja, ni förstår hur det såg ut.
Visst om man vill stötta barnet i dennes sport och ge det den träning som den tyvker är kul så den kan bli riktigt bra (om dne nu vill bli en stjärna i basket t.ex.).
Men här verkade det vara föräldrar som ville förverkliga sina egna drömmar genom barnen.


Vidrigt.
 
Sv: Sport kids mums and dads

Vidrigt..*håller med*

I min ridgrupp gick en tjej som varje lektion under 5 års tid grät varenda gång och ville ner.
Hon var jätterädd för hästar och ridning var verkligen inget alls för henne,totalt ointresserad var hon.

Men pappan tvingade henne att rida i allafall,köpte en häst åt tjejen som hon vägrade att rida,tjejen ville egentligen spela fiol istället.

Nu är tjejen vuxen,och slutat med allt vad hästar heter,hästar för henne är kopplat med tvång och rädsla.

Hennes pappa däremot har kvar hennes häst samt har tagit föl på den,han är pensionär och går bara hemma och pysslar med hästarna och har börjat med NH,70 år gammal :)

Synd bara att han inte kunde gjort så från början,förmodligen hade de haft en bättre kontakt idag om pappan inte varit så påtvingande i att hon SKULLE rida och hon SKULLE tycka att det var roligt.

Jag tycker att man skall uppmuntra och ställa upp för sina barn i det de är intresserade av och vill komma vidare i,så är det,min son kommer troligtvis aldrig att vilja rida och tävla,men man får ju stötta honom senare endå i hans intressen,mina intressen får jag behålla för mig själv :cool:
 
Sv: Sport kids mums and dads

Ja, såg programmet förra veckan och det var helt vidrigt det mesta. Speciellt eftersom jag uppfattade det som att många av föräldrarna gjorde detta med (mot?) sina barn för att de ville att barnen skulle uppfylla deras dröm som de själva gått miste om... Mycket tragiskt.

Tyvärr är det inte helt ovanligt inom hästvärlden här i Sverige heller...
 
Sv: Sport kids mums and dads

De enda barn som verkade glada i den här serien var tjejen med hästen Disco och hennes häst skulle de sälja.... Alla andra barn verkade totalt uppfylla sina föräldrars önskan om att bli idrotts-stjärnor. Tjejen som gillade baseket var nog mer förtjust i sina kompisar och ville nog vara mera "vanlig".

Lill-tjejen som dansade på heltid + skola hade ett förskräckligt liv i mina ögon NÄR fick hon leka och vara barn?

Javan
 
Sv: Sport kids mums and dads

Ja, just familjen med hästen i programmet var väl mer normala. Menade bara att det finns många ponnymammor och ponnypappor som pressar och kräver sina barn nåt enormt av någon orsak som för mig är helt orimlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp