S

san_dra__

jag undrar bara hur långa sporrar jag får ha på en häst under dressyrtävlingar. :confused:

I TR läste jag något om att de bara fick vara 15 mm, men jag vet inte om det bara var för ponny.

mina sporrar är 30 mm, och min tränare och ägare till hästen säger att jag får ha dem, men jag vill veta säkert.. det är ju inte så kul att träna med dem och sen få reda på at jag egentligen inte får ha dem..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: sporrar

Den här tråden ligger feeel.

Men iaf, det är bara om man rider ponny som gränsen för sporrarna är 15 mm.

Sv: sporrar

På häst får sporrarna vara valfri längd, bara de pekar rakt bak eller nedåt och inte är vassa så att de "sargar hästen".

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 419
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII