T

tisse

Någon som vet om man får ha "vanliga" sporrar när man tävlar på d eller c tävling?

På D-tävling brukar det vara rätt fritt med vilken utrustning man har. De propositioner som jag har läst har alla tillåtit engelsk utrustning.

På C-tävling ska man klä sig efter regelboken. Köp ett par billiga sporrar på postorder om du ska starta i en C-tävling.

Eller försök att få låna?

Vem vill använda "vanliga" sporrar ? Tänk på hästen i stället för dina skor som inte funkar med westernsporrar!

Ja du Anders det är ju det jag gör. Hon är ej ridbar med westernsporrar men fungerar mycket bra med vanliga kulsporrar.

Sv: Sporrar

Skrev ett inlägg här om dagen om sporrar; om de är obligastoriska.
Fick som svar att dem inte är det.
så då borde det egentligen gå o ha vilka sporrar du vill i stort sett.

i övrigt brukar det vara ganska fritt på D tävling .
Sen är det ju enligt regelboken (:

Liknande trådar

Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Rosett
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 251
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I