Sporrar med olika skänkellängd.

pinky

Trådstartare
Har sett sporrar där skänklarna (på sidorna om foten, alltså, inte själva pinnen) har olika längd.

Varför? Ska den kortare vara på in- eller utsidan av foten?

Sv: Sporrar med olika skänkellängd.

jag har åxå noterat det, men på mina brukar det vara antingen höger el vänsterskänkel som är längre, alltså blir det olika på hö resp vä fot....så jag tror inte att det spelar nån större roll hur man sätter dom....

Sv: Sporrar med olika skänkellängd.

De jag har sett är olika, alltså blir det lika på båda fötterna... ;)

Något syfte måste det ju ha, även om jag inte lyckades klura ut vilket. Jag testade åt båda hållen och de satt ungefär lika bra. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
639
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 264
Senast: Sassy
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka