Spontantips Göteborg

Modest

Trådstartare
Fick för ett tag sen ett infall och beställde biljetter till en musikal i Göteborg. Jag ringde då ett hotell som jag hört gott om (Pigalle), vilket tyvärr var fullbokat och jag ställde mig på väntelista. Då musikalen är nu på lördag och jag inte har hört något, så jag måste nog börja se mig om efter annat hotell. När jag ändå skapar en tråd så tar jag gärna emot restaurangtips också! Alltså:

1. Vettigt hotell i innerstaden, gärna lite lyx.
2. Bra restaurang i närheten av Ullevi, då musikalen börjar ganska tidigt.

Tacksam för alla tips :bow:

Som det ser ut idag är praktiskt taget allting fullbokat på lördag så ring runt så fort du bara kan... jag håller på och försöker placera ett litet gäng besökare nu och natten 17-18/6 är helt hopplös i hela stan. (Tittade in på Booking nu dock och det finns några strörum, dock till rätt höga priser - men kolla med Dorsia, de verkar ha ett par stycken men de kostar över 4000:-...)

Jag gillar Avalon på Kungsportsplatsen. Clarion på Drottningtorget har jag inte bott på men de har bra mat. De är väl tyvärr också väldigt populära så det finns väl risk att de är fullbokade båda två.

Jag gillar Avalon på Kungsportsplatsen. Clarion på Drottningtorget har jag inte bott på men de har bra mat. De är väl tyvärr också väldigt populära så det finns väl risk att de är fullbokade båda två.

Avalon har faktiskt några stycken kvar, kostar strax över 3000:- för 2 :)

Instämmer i Avalon. Trevligt med takpoolen också om det är fint (sitter i ett soligt Spanien just nu så allt med pool lockar, i typiskt Göteborgsväder är det inte lika stor poäng kanske :D ). God mat också!

Jag bodde på hotell Opera vid centralstationen en gång. Kanske inte jätte lyxigt men trevligt och helt fantastisk service :)

Trist att allt var så uppbokat (kollade hotels nyss, och som sagt ovan finns ju Avalon iaf, men ganska dyrt...), men jag hoppas ni hittar något bra! :)

Tack för tipsen! Ska ringa Avalon så fort jag bekräftat kattvakt, det verkar ju inte finnas mycket att välja på. Verkligen trist att det är så uppbokat men jag får ju skylla mig själv med min kassa framförhållning:)

Hotell Royal är trevligt och ligger bra till - nära till det mesta, men gatan är väldigt lugn. Tror det bara är 3 stjärnigt, men känns definitivt lyxigare än så. Tom min kräsna mamma gillade det starkt. Är väl dock populärt, så risk finns att det är slutsålt, men ibland ska man ha tur och tajma någon avbokning :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka