Sponsor..?

Lahtel

Trådstartare
Hej,
Är det någon här som har en sponsor (eller flera)?
Jag ska försöka skaffa en, inte så att jag kan leva på sporten alltså :rofl: , men så att man kanske kan få ett litet tillskott i den allmänna konkursen.

Jag har bara en gammal tr - är det några ändringar på sponsorfronten där?
Jag tänkte främst erbjuda reklamplats på transporten, men är förstås öppen för andra förslag. Jag tävlar ju bara upp till 1,10 och 1,20 än så länge, så man kan ju inte skryta med alltför stora framgångar.
Hur har ni som fått sponsorer gjort? Hur funkar det skattemässigt?

Jag tänkte föreslå att de kan betala anmälningsavgifter + bensin eller liknande - vad tror ni om det?

Sv: Sponsor..?

Oj du... ska du ha sponsor och tävlar på 1.10 -1.20 så får du nog leta länge om du inte har jädrans bra kontakter...

Hon jag jobbar hos rider på heltid och upp till 1.50 och hon söker också sponsorer - hon har iof en men det är inte så att dem betalar en massa - hon får bara rabatt på produkterna...

Men man vet ju aldrig! Regler å sånt har säkert nån annan bättre koll på!
Lycka till :)

Medan jag tävlade ponny i vårat division ett lag så sponsrade ett djurförsökringsbolag oss, då en av mina kompisar var sponsrad av dom och hade namnet över hela sin buss. Hästförsäkring och så betalade dom startavgiften för laget. Har något täcke därifrån också, tror att det är ett championatstäcke som inte blev utdelat och var reserv.

Jag har en sponsor. Iofs en materiell sponsor och inte ekonomisk så d ramlar inte in slantar men jag får ju en del utrustning och de andra grejerna blir mycket billigare... Jag rider typ 140 nivå nu...

Det är många på den nivån som har sponsorer. Säkert inga storsponsorer, men alla tillskott är ju bra. Man kan ju erbjuda reklamplats på transport osv.

Inom andra sporter är man ofta väldigt duktiga på att hitta sponsorer på alla nivåer. Fotbollslag har ofta sponsorer, medan ridklubbarna står utan...

Vissa duktiga ryttare är väldigt dåliga på att marknadsföra sig gentemot sponsorer tycker jag. Det bästa är ju att använda de kontakter man har. Jag har 3 på gång...

Har mamma och pappa som sponsor:rofl:

Närvars, har haft lite olika sponsorer som då främst sponsrar med utrustning. Schabrak, benlindor, täcken osv.
Var ett tag sponsrad av pappas företag som betalade bensinen till och från alla tävlingar och ställde även upp med att låna ut bil om det skulle behövas.

Men om du bara rider 110-120 klasser blir det nog svårt att hitta någon som vill sponsra. Krävs nog att du iaf rider på nationell nivå så att reklamen syns lite. Men lycka till!

Har ingen sponsor men vill gärna pappas jobb kanske ska sponsra mig :love: var man kan erbjuda reklam plats på e uj transporten, schabraket, jackan (inte kavajen utan klubbjacke model) täcken etc det är ju sånt man har inte bara på tävling utan oxå på träningar och i det vardagliga livet med hästen så ut når du alltid med reklamen.

Tips hör med lokala sponsorer det är oftast dom som ar mäst nytta av det för dom ligger i samma kundkrets som man har tävlingområde i, så ser man ngn som är sponsrad av tex en affär så handlar man kanske där när man är i närheten av den affären än en annan

(nu fummla la ja för mycket så du förstär inte vad jag pratar om men jag hoppas iafall)

Jag tror inte du får nån sponsor när du rider så pass låga klasser. Men titta runt om det är nån du känner som äger ett företag mm, så är det nog lättare

Jag har en sponsor som ligger och växer i fickan, dom väntar ut mig, känns skönt, just nu har jag deras fulla stöd och får alla deras produkter till kanon pris! :D

Nu var det inte huruvida jag kommer få en sponsor eller inte som var frågan, utan erfarenheter från dem som redan har.
Som jag skrivit ovan så har jag redan 3 sponsorer på gång.
Det är hur mycket man är ute och syns som räknas för lokala sponsorer, inte vilka klasser man tävlar. Hur man är som person spelar också in.
Dessutom är min ena häst en 5-åring, så det är så att säga top of the line för honom att gå 1,10-1,20.

En sponsor som betalar pengar är ju svårt att få det kan du i stort sett glömma , däremot brukar dom kunna ge produkter. Vad du kan göra är ju att ta kontakt med dom lokala företagen för att få olika produkter det bästa är ju att få sådant som du använder och ändå betalar för.
Jag är sponsrad av ett Engelsk foderföretag och får ta ut produkter för 2000kr i månaden på så sätt sparar jag ju dom pengarna och kan lägga dom på annat. Som motprestation så delar jag ut broschyrer på dom internationella tävlingarna som jag åker på. Nu har jag lite medvind för en av sportens största ryttare är sponsrad med samma foder men tävlar mest i England och då är det ju enklare för mig som inte är känd att få andra europeiska ryttare intresserade.

Senast ändrad av en moderator:

Man kan visst ha reklam på kavajen, se bara på Malin B.

Sen kan man ju ha reklam på alla sina ridkläder, typ jackor man använder mellan klasserna och tröjor.

Långnos skrev:
Men om du bara rider 110-120 klasser blir det nog svårt att hitta någon som vill sponsra. Krävs nog att du iaf rider på nationell nivå så att reklamen syns lite. Men lycka till!

Syns reklamen mer på nationell nivå? om man har den på transporten t ex, brukar vara rätt mkt folk ute på regionala tävlingar också.....sedan beror det ju på vilket folk som reklamen vänder sig till

lånar tråden lite.. :angel:

en som ska köpa min ponny ska stå i samma stall som jag. han är delägare i elgiganten och burger king. har inte börjat tävla än men räknar med att tävla msv a nån gång o givetvis mkt andra tävlingar = mycket ut att "visa" för folk. tror ni att han skulle vilja sponsra mig? eftersom jag inte tävlar internationellt utan högst nationellt (men kanske SM, m.m) så syns man väl ganska mkt ändå. vad är lämligt att han gör som sponsor? är helt grön. jag menar ska han bjuda på hamburgare? eller elektronikprodukter? ska inte produkterna vara typ "hästgrejer"? snälla, hjälp. :D

Jag har sponsorer. Dels blir jag lite sponsrad med foder också har jag fått en lastbil. Men äe nog fler på g :)

Fått en lastbil? Soft, du tävlar rätt hög nivå har jag för mig?

Obs, blev dubbelt

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka