Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag skulle personligen inte vilja rida i åskväder, i synnerhet inte om det är nära. Men ponera att man blir överraskad av ett kraftigt åskoväder när man är mitt ute i skogen, långt från stallet
Lite småmuller hade jag nog inte brytt mig så mycket om, men kanske inte dragit iväg längre från stallet än nödvändigt. Börjar det däremot komma nära skulle jag vänt hemåt och tagit mig hem så snabbt det går utan att visa hästen att jag är orolig. O är det väldigt nära hade jag hoppat av och gått bredvid, min häst skulle nog inte klara ett blixtnedslag och rejäl åska precis i närheten. Bättre hoppa av och vara lugn då.
Är det långt bort bekymrar jag mig inte, men är det nära ser jag nog till att rida mot hemåt. Oftast drar ju åskoväder förbi snabbt så man hinner ju sällan hela vägen hem.
Jag har stor respekt för åska och rider inte om det mullrar. Skulle det börja medan jag är ute skulle jag ta mig hem så snabbt jag kan. Hästen är inte åskrädd men matte är
Jag är lite åskrädd, en gång har jag blivit "fast" ett rejält oväder, det blixtrade och smällde samtidigt, hästen brydde sig inte alls men jag fick lite panik så det blev full galopp hem i nån hukande sits (som om det skulle hjälpa).
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.