Spinoff om spinoffer

TygerTyger

Trådstartare
Ibland i "evighetstrådar" startar sidospår som är intressanta även ej kopplat till trådens huvudsakliga ämne. Jag skulle vilja att fler av dessa lyftes ut som spinoffer, så att även de som inte läser (eller läser men inte skriver) i evighetstråden kan diskutera. Vad tycker du?

Bakgrund: Sambo- eller särboskap, startad i dejtingtråden.

Ibland i "evighetstrådar" startar sidospår som är intressanta även ej kopplat till trådens huvudsakliga ämne. Jag skulle vilja att fler av dessa lyftes ut som spinoffer, så att även de som inte läser (eller läser men inte skriver) i evighetstråden kan diskutera. Vad tycker du?

Bakgrund: Sambo- eller särboskap, startad i dejtingtråden.
Jag håller med och gärna lite snabbt innan diskussionen tagit över trådens ursprungsämne.
Jag skulle också vara glad om användarna själva tog initiativ och inte bad någon moderator göra det efter xx sidor för det tar en evig tid att göra, särskilt om ingen av oss följt tråden tidigare.

När det gäller t ex dejtingtråden så läser jag själv glatt men skriver sällan eftersom jag inte längre tillhör målgruppen och därmed drar mig extra mycket för att bidra till OT. Samtidigt tror jag att det finns många som skulle ha intressanta infallsvinklar på ämnet utan att ens läsa just dejtingtråden och då är det ju synd att de aldrig ser diskussionen.

Jag skulle önska en allmän skärpning så att inte evighetstrådarna utarmar forumet på allvar. På sistone har jag sett t ex någon som la in samma bild i tre olika trådar och någon som klistrade in sitt inlägg i två olika trådar. Det är inte okej. Man ska inte behöva öppna en tråd som uppdaterats bara för att få se något man redan sett. Missbrukar vi evighetstrådarna borde vi inte ha dem alls. IMHO.

Jag håller med och skulle också önska att när det görs spinoffer skrivs ut vilken tråd som är ursprungstråden. Exempel nu "att flytta hem som vuxen" som har en helt obegriplig start om man inte varit med från början.

Jag håller med och skulle också önska att när det görs spinoffer skrivs ut vilken tråd som är ursprungstråden. Exempel nu "att flytta hem som vuxen" som har en helt obegriplig start om man inte varit med från början.
Äsch då, den var väl inget konstig? :angel:

Jag håller med! Jag läser i dejtingtråden pga intresserad av samtal om relationer, men vill egentligen inte skriva i den då jag varken dejtar eller är singel. Ibland ser jag en diskussion om något intressant ämne, exempelvis könsrollers påverkan på relationer, men drar mig för att lägga mig i eftersom jag inte vill dra tråden ännu mer OT.

Jag håller med! Jag läser i dejtingtråden pga intresserad av samtal om relationer, men vill egentligen inte skriva i den då jag varken dejtar eller är singel. Ibland ser jag en diskussion om något intressant ämne, exempelvis könsrollers påverkan på relationer, men drar mig för att lägga mig i eftersom jag inte vill dra tråden ännu mer OT.
Det där dyker ju upp ibland - att man inte skulle få skriva i dejtingtråden om man inte dejtar/är singel. Men sådana kvalificeringskrav finns mig veterligt inte i någon annan tråd? Man får skriva i vikttrådar även om man inte bantar och hundtrådar även om man inte har hund.

Dejting är ju en del av relationer, och relationer tror jag intresserar typ alla. Och könsroller verkar ibland VÄLDIGT tydliga i dejting. Så jag tycker det snarare vore trist om de spåren försvann ur dejtingtråden. Enbart "Igår fikade jag med en dejt och sen har jag tre på gång i veckan" blir ju inte mycket till tråd.

Det där dyker ju upp ibland - att man inte skulle få skriva i dejtingtråden om man inte dejtar/är singel. Men sådana kvalificeringskrav finns mig veterligt inte i någon annan tråd? Man får skriva i vikttrådar även om man inte bantar och hundtrådar även om man inte har hund.

Dejting är ju en del av relationer, och relationer tror jag intresserar typ alla. Och könsroller verkar ibland VÄLDIGT tydliga i dejting. Så jag tycker det snarare vore trist om de spåren försvann ur dejtingtråden. Enbart "Igår fikade jag med en dejt och sen har jag tre på gång i veckan" blir ju inte mycket till tråd.

Det ligger nog mest hos mig själv, att jag vill respektera huvudämnet för tråden, s a s. Men rätt ofta höjs ju röster i tråden efter ett tag om att "kan vi inte gå tillbaka till ämnet?" osv. Sen är det ju väldigt lätt att missa diskussioner för de som inte följer evighetstrådar. Inläggstempot gör också att intressanta tankar lätt missas.

Det ligger nog mest hos mig själv, att jag vill respektera huvudämnet för tråden, s a s. Men rätt ofta höjs ju röster i tråden efter ett tag om att "kan vi inte gå tillbaka till ämnet?" osv. Sen är det ju väldigt lätt att missa diskussioner för de som inte följer evighetstrådar. Inläggstempot gör också att intressanta tankar lätt missas.
Ja, håller med om att det är trist att missa intressanta diskussioner för att de begravs i evighetstrådar.

När det gäller just dejting tror jag dock att gränserna för vad som hör dit inte är så knivskarpa, det är nog det som ställer det. Man tycker olika om det.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 306
Senast: skiesabove
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama