Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fantastiskt bra lista!
Jag är på jakt efter uppgifter om invändig bredd. Ny tråd eller bygga på denna?
Jag har samma bekymmer! Min häst på 167 cm är tämligen lång i kroppen (155-täcken) och min Boj på 185 cm spiltlängd blir i kortaste laget då det dessutom är dörrar bak och inte bommar, dvs hasspetsarna tar emot dörrarna istället för att kunna sticka ut under bakbommarna som de flesta släp har. Också något att ta hänsyn till, dörrar bak "snor" ytterligare utrymme!
Nu vet jag inte om man kan göra det till alla Boj-modeller men det finns frambommar som man kan köpa som är som ett kantigt U. Man sätter fast dom som dom vanliga bommarna men då de är som ett U så kommer hästen längre in i transporten. Tror att spiltutrymmet blir ca 10-15cm längre på detta sätt.Jag har samma bekymmer! Min häst på 167 cm är tämligen lång i kroppen (155-täcken) och min Boj på 185 cm spiltlängd blir i kortaste laget då det dessutom är dörrar bak och inte bommar, dvs hasspetsarna tar emot dörrarna istället för att kunna sticka ut under bakbommarna som de flesta släp har. Också något att ta hänsyn till, dörrar bak "snor" ytterligare utrymme!
Ja min på 184 cm hög o 165 täcken får plats gott o väl även framtill.Jag kanske överdriver när jag tror att hasarna touchar, men så har jag resonerat. När jag köpte släpet valde jag dörrar då jag planerade för föl, då är det ju himla praktiskt!
Det finns många gamla Kylinge i toppenskick därute, de är rejält långa och fina!