Spillers conditining mix

G

grl

Någon mer som använder Spillers cond. mix? Hur använder ni den isf, tänker på i kombination med andra foder och mängd, tanke bakom etc? Jag ger 2 skopor/dag, just nu kombinerat med Hippo basic o ett bra hö ( de har bra med gräs ute fortfarande så hö är bara några kg nattetid), i våras gav jag kombinerat med 2 skopor krafft sport samt 1 skopa lucern (lätt att tappa och tränades hårt) plus fjolårs höet (mindre energi än årets).

Sv: Spillers conditining mix

Jag gav det till ett lättfött sto med föl vid sidan inför en visning kombinerat m bete och hö. Blev kanon, och hon fick beröm för sin fina överlinje (vill minnas fölet var ca 5 veckor). Men jag förstår inte vad du vill med att blanda 2 färdigfoder, har du inte hittat något du trivs med eller tycker du att det är roligt att pytsa? Är det för att det är roligt att pytsa så blir det billigare att blanda råvarorna själv efter att ha analyserat höet.

Jag tycker själv att det är roligt att pytsa, och tar bara till färdigfoder när hästarna är på bete och det ska vara snabbt och enkelt och jag ändå inte vet vad de får i sig..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 597
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
4 029
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Jag har inte köpt hö på flera år och nu ska jag göra det. Här omkring är det mycket ovanligt med analyser coh jag har fått tag på en...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: lil-sis
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 443
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka