Spik of the week!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
P

Prakas

Sitter här med veckans V75 framför mig.
Hur ska jag göra nu? Vem ska jag spika?
Ogillar svensssonspikar, så de försöker jag undvika.

Vem vinner V75- mästaren?
Hmmm...har feeling för Luddes Face The Evil. :o
Lärlingsloppet till Örebro (såklart) och Royal Will? Eller?

Förresten, hur det med tipsintresset och kunskaperna bland bukarna på trav?

Sv: Spik of the week!

Hmm, jag är tämligen värdelös på att tippa...

Men jag tror inte på Ludde i V75-mästaren. Kanske kan Brian Ås vinna? Thomas kör i flyt för dagen och då är han helt fenomenal, när han inte kör i flyt är han bara en väldigt duktig kusk.

Jag tror på svenssonspiken, Gift To Europe bara vinner det loppet. I lärlingsloppet tror jag på Elegance Lady, stallets hästar går bra och Ville är en talang utöver det vanliga!

Ja, bevisade väl där att jag inte är någon tippare...

MEN, hade Uhrberg varit två milimeter senare i första starten hade han suttit som ett smäck i ledningen med Brian Ås och då hade han blivit svårslagen.

Gift Of Europe var ju helt överlägsen även om han inte gick undan till slut.

Förslaget i lärlingloppet var väl inte så bra, men dödens är inte hennes melodi, över full distans ska hon ha smygare...

Ludde hade för övrigt en bottendag, förutom att Vamos var tvåa. Inte nog med att han körde galopp med övriga fyra. Han hästbuss lär ha fått bärgas från Åby också...

Ghost spelar "aldrig"...

Men jag har vunnit på V65 en gång på den tiden det gick på lördagar, närmare bestämt våren 1989 när en jobbarkompis "lurade" mig att plocka 2 hästar i varje lopp så betalade hon och jag kunde betala tillbaka utifall vi vann.

Och så har jag sympatispelat på Buke-hästarna lite men jag är så himla disträ så jag glömmer bort det i perioder. :D

Jag lirar V75 för en hundring de dagar V75 går från Bergsåker och söderut.
Och när jag är på plats på Ö så blir det en V5:a.
Tyvärr spelar jag lite för mycket med hjärtat, och jag plockar ogärna med hästar som körs av kuskar jag ogillar sedan min tid som funktionär.
Mycket dumt får man höra när man står på volten...:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka