Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag blir inte riktigt klok på det här med ridponnyavel.
Dancer är ju Brittisk Ridponny. Om jag då betäcker ett ridponnysto (kod 43) med honom, får då även avkomman raskod 43?
Eller om jag betäcker ett sto med kod 99, blir avkomman en 93 med Dancer då?
Dancers avkommor registreras i Rid & Sportponnyföreningen eller i Svenska Welsh föreningen. Alla avkommor får delta i Championaten och på utställningar!
Jag har aldrig fått något svar från Asrp när det gäller var avkommorna ska registreras. Tidigare sa alltid Asrp att dom registreras som 99 med okänd härstammning!
Dancers avkommor som är importerade till Sverige registreras med raskod 43 i första stamboken!
Därimot får man använda vilken renrashingst som helst och bli registrerad i Asrp som 93:a.
Registrerar man sin avkomma först i England och sen tar passet och skickar det till Asrp blir Dancers avkommor 43r med gröna papper!
Så ligger det till!
Gravid - 1år Jag har både fött vaginalt (första barnet) och akut kejsarsnitt (andra barnet). Jag upplevde det väldigt mycket jobbigare efter snittet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.