Speyksbosch Dancer, ger "äkta" RP-avkomma?

cili

Trådstartare
Jag blir inte riktigt klok på det här med ridponnyavel.
Dancer är ju Brittisk Ridponny. Om jag då betäcker ett ridponnysto (kod 43) med honom, får då även avkomman raskod 43?

Eller om jag betäcker ett sto med kod 99, blir avkomman en 93 med Dancer då?

Sv: Speyksbosch Dancer, ger "äkta" RP-avkomma?

Dancers avkommor registreras i Rid & Sportponnyföreningen eller i Svenska Welsh föreningen. Alla avkommor får delta i Championaten och på utställningar!
Jag har aldrig fått något svar från Asrp när det gäller var avkommorna ska registreras. Tidigare sa alltid Asrp att dom registreras som 99 med okänd härstammning!
Dancers avkommor som är importerade till Sverige registreras med raskod 43 i första stamboken!
Därimot får man använda vilken renrashingst som helst och bli registrerad i Asrp som 93:a.

Registrerar man sin avkomma först i England och sen tar passet och skickar det till Asrp blir Dancers avkommor 43:or med gröna papper!
Så ligger det till!

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
Avel Hej! Nu vill jag skriva så här direkt så det inte blir fel. För GIVETVIS beror det på stoet oxå lika mkt och hanteringen av avkomman så...
2
Svar
24
· Visningar
4 152
Senast: cikoria
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 278
Senast: Cambrie
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10