Spelar väl ingen roll?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kaawaaii

Hejsan!
Jag är ca 1,75 cm lång och har ett fullblod på 1,48. Jag rider honom ungefär 3 dagar i veckan och min lillasyster 2 dagar. Jag väger 60 kg och min lillasyster 30 (jag vet, jättelite). Min häst är 21 år gammal och jättefräsch och pigg. Jag vet, jag är för lång för honom, men faktiskt inte så mycket som man kan tro! Men det spelar väl egentligen inte någon roll, så länge inte hästen tar skada över det! Jag väger ju inte för mycket. Alla tjatar om att: "jamen balensen blir ojämn för hästen". Men om jag har bra balans och inte åker åt sidan och sånt så funkar det väl? Vad tycker ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 847
Senast: Dentaku
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Har alltid hållt på med hästar hela mitt liv, från hoppning till stallansvarig för 25 hästar. Galopp har alltid intresserat mig lite...
Svar
7
· Visningar
2 290
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka