Spel till treåring

Sv: Spel till treåring

Lotto spel ärväkduft poppis här hemma, gärna av lite större storlek. Bajsspelet är oxå roligt och Mix Max (min treåring spelar dessa varje dag!). Utöver dem finns det en mängd olika kortspel där man ska samla familjer av olika slag, typ "finns i sjön", oxå det poppis.

Vi har ett spel som heter Safari school eller ngt sådant som oxå är roligt. Lite avancerat för en treåring om man spelar som man ska, men man kan ändra reglerna lite så det blir lättare och då gillar min treåring det.

Memo och Tempo (även kallat snigelspelet) gick varma här i den åldern.

Quips är ett roligt spel som mina barn gillar. Man lägger färgpluttar på olika tavlor efter att ha slagit med två tärningar enkelt och roligt.

Fånga ballonger - slå med en tärning med olika färger på sidorna. Tärningen visar rött, ta en röd ballong osv. Vinner gör den som har fyllt sin bricka med sex olikfärgade ballonger.

Bamse 4 i rad - slå två tärningar, lägg brickor på en bricka. Först till 4 i rad vinner.

Dottern älskar "monsterspelet" som hon fick när hon var tre!
Man ska samla mat till sitt monster ;)

Tårtspelet gillar min nyblivna fyraåring och min nästan tvååring! Fast iaf med den sistnämnda kör vi lite förenklade regler, och hon sitter sedan länge och väl och pusslar och pusslar med bitarna :)

Vidare så gillar båda Fiskespelet, en gammal goding som man kan hitta på loppisar, Blocket och Tradera ibland.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
998
Senast: Dunet
·
Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
775
Senast: Cattis_E
·
Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
591
Fritid Inför kommande ledighet skulle jag vilja hitta ett nytt sällskapsspel, så önskar tips på era favoriter 😊 Vi är fyra -sex vuxna som...
2
Svar
28
· Visningar
721
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024