Spekulera i hingstval med mig!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Xantat
  • Startdatum Startdatum
Sv: Spekulera i hingstval med mig!

Så nu är det bestämt.

Det blir Careme som första val och Cabachon som panikalternativ om det skulle köra ihop sig.

Vad tror ni om det?

Kolla upp vad som gäller med Cabachon. En jag känner inseminerade sitt sto med honom som ej tog sig, och när hon skulle inseminera på nytt så fick hon ej någon mer sperma ifrån honom utan blev tillsagd att välja annan Flyingehingst. Vet inte om han hade för mkt ston eller nått sånt just då..

Ojdå....ja jag får prata med stationschefen då....han vet kanske.Konstigt.

Jag hoppas ju att mitt första alternativ ska bli mitt enda alternativ.Men man måste ju ha en reserv,jag vet ju hur det blev sist (när jag inte tänkt ut reserv)

Är nog aldrig fel med en plan C också:). Jag tror att Careme är ett intressant val. Ägarna verkar måna om att han ska få ston i Sverige eftersom de plockat hem honom.

Hon seminerades första gången i lördags med Careme.Nu hoppas jag att det går vägen.

Jaha då har vi varit inne på klinik.Jag blev inte klokare.

Böjprov utan anmärkning
Longerprov utan anmärkning
Fullständig ryggröntgen utan anmärkning

Men ridprovet gick inte alls, visade ögonvitorna. (Bra unghästutbildare red).

Får kanske starta en egen tråd i det ämnet...

Någpn annan som har en åsikt om ev.hingstval?

Om ni inte vet vad det är som är fel på stoet hur vet ni då att det inte är ärftligt? Har ni röntgat halskotorna/nacken?

Hade ni själva valt att betäcka med en hingst som man ej visst varför det inte går att rida på den?

Senast ändrad:

Om ni inte vet vad det är som är fel på stoet hur vet ni då att det inte är ärftligt? Har ni röntgat halskotorna/nacken?

Hade ni själva valt att betäcka med en hingst som man ej visst varför det inte går att rida på den?

Hej

Jag startade en tråd på hästvård där jag diskuterat själva problemet vidare.Läs gärna den.

Jag var själv tveksam till att avla,men veterinärerna (bla en av Sveriges ledande inom bilddiagnostik) rekommenderade henne starkt till avel då de anser att skadan ej är ärftlig och att hon är en superfin häst.

Uppdatering:

Kollad idag på 18 dygn och märra är dräktig!

Nu glädjer jag mig till ett litet Carêmeföl till våren.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp
  • Misstänkt rävskabb

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka