C

Copydrew

I affären sa de att det finns två sorters Speedway Leg Paint, den ena utan karenstid, den andra, lite starkare, med 96 timmar karens. Men på STC's hemsida står bara en sort med, dvs den med 0 timmar. Men borde då inte den starkare sorten också stå med där isåfall?

F ö prövade jag den starkare på mig själv.. Det hände ju ingenting!! Förutom att huden blev morotsgul så var reaktionen noll! Vadan detta?

Sv: Speedway

Det finns två sorters Speedway. Den med 96 timmars karens innehåller även methylsalicylsyra som är innflammations dämpande.

Den flaskan med karens ser precis likadan ut bara att etiketten har en liten röd prick på.

Båda sorterna brukar finnas i de flesta butiker men det är nog lätt att tro att det bara finns en.

För övrigt så, ett hästliniment som inte är kylande brukar sällan kännas på en själv om man provar det. Effekten finns ändå. Personligen upplever jag att liniment framtaget för människor är "kraftigare" på oss men verkar fungera sämre på häst och tvärtom.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 787
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka