*Spårtråd*

Prillan

Trådstartare
En spårtråd tänkte jag vi skulle ha..Här kan vi ge varandra tips o råd om spårträning och dela med oss om resultat vid prov och tävling och visa bilder på våra spårhundar

Sv: *Spårtråd*

Jag är så glad att vi även här i norr äntligen kan börja lägga spår,nu blir det hårdkörning...Jag har 2 jämthundstikar 14 o 12 mån som så fort som möjligt ska gå anlagsspåret. Den ena tycker det är superkul o spårar bra, har bara gått ca 250 m än så länge men hon är riktigt taggad. Här bild hemfrån Gnist i höstas...
Jnta_3.jpg

Den andra yngre tiken hon luktar mer i vinden än på backen så där har jag väl det jag gör. Nån som har några bra tips på övningar??
mvh prillan

Vilken sorts spår menar du? Jag går div. viltspårprov med mina hundar. Har precis varit ute och tränat.

Hej!
med tråden menade jag alla typer av spår.. själv går jag viltspårprov och ska gå särskilt älgspårprov i augusti
prillan

Egentligen var det meningen att Gandalf skulle få få anlagsspåret typ nu, innan vi flyttar, men helt plötsligt går det inte att få tag på blod! :mad: Så det blir till att träna hemma och åka upp i maj/juni. Men det går bra, har gått hela sträckan, med vinklar, bloduppehåll och hela köret, så det behövs bara lite mer träning nu!

Har tyvärr ingen bild där han spårar, men här är odjuret
pskdagen-033.jpg

Egentligen var det meningen att Gandalf skulle få få anlagsspåret typ nu, innan vi flyttar, men helt plötsligt går det inte att få tag på blod! :mad: Så det blir till att träna hemma och åka upp i maj/juni. Men det går bra, har gått hela sträckan, med vinklar, bloduppehåll och hela köret, så det behövs bara lite mer träning nu!

Har tyvärr ingen bild där han spårar, men här är odjuret
pskdagen-033.jpg

vad synd med blodet, på vårt Coop finns det alltid mkt nötblod..
:love:härlig hund
prillan

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10