Vad är rieslingglas?
Spigelau har, till exempel. Det är lite annan form, och efter en nördvinprovning där vi drack riesling ur just rieslingglas, Bordeaux ur bordeauxglas mm insåg till och med jag skillnaden i var smakerna känns.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är rieslingglas?
http://alltommat.se/recept/sparrispaj-med-parmesan/ Bra recept att utgå ifrån om du vill göra pajKokt innan eller typ hackad rå? För det låter lite som det skulle kunna bli som mitt misslyckade lasagne experiment.
Det är andrahandssortering redan och andra sidan är den finare än den man hittar i mataffärenSälj den?
Smörstekta sparris med hollandaisesås alla dagar i veckan! Herregud vad gott det är!! dNu är det så här att jag har kommit över ett större parti med sparris (jag slutade räkna efter 8kg) har fått frysa in hälften men ... Det är så jävla mycket kvar i kylen. Förslag och kreativa idéer mottages. För soppa vill man ju inte göra på allt (för då får jag äta soppa i flera år framöver ). Baconinlindad ställer jag mig tveksam till efter att ha jobbat på grisfarm nyligen och insett att det inte är en industri jag vill stödja genom att köpa bacon... Har haft sparris i lasagne istället för spenat - det var ingen höjdare (fast det hade nog blivit bättre om jag hade kokat och mosat den först istället för lagt in skivad sparris). Nån som har nån idé de velat pröva men snålat med att göra verklighet av för att sparris är för dyrt? Jag tror jag har försökt fritera sparris i olja men det blir varken bu eller bä, man kan lika gärna steka den. Har tänkt att man kunde kanske prova att göra en sockerlag och rulla sparris i det Så ... Ja... Kreativa idéer eller bara nått man kan göra med sparris
Har mer nu
Alltså jag bara "VEM gör en sån sak liksom?!" Du kommer typ bli grön och trådig om du ska äta allt de där
Har mer nu
Vadå, filmen eller? Lär ju få ett högt fiberintag iallafall!Alltså jag bara "VEM gör en sån sak liksom?!" Du kommer typ bli grön och trådig om du ska äta allt de där
Nej nej, köper SÅ mycket sparris Jag tänkte mycket kanske var en av de där påsarna liksomVadå, filmen eller? Lär ju få ett högt fiberintag iallafall!
Här är inget köpt, jag har givetvis fått detNej nej, köper SÅ mycket sparris Jag tänkte mycket kanske var en av de där påsarna liksom
Sparrisinlindad sparris är otroligt innovativt!
Skänka lite till migNu är det så här att jag har kommit över ett större parti med sparris (jag slutade räkna efter 8kg) har fått frysa in hälften men ... Det är så jävla mycket kvar i kylen. Förslag och kreativa idéer mottages. För soppa vill man ju inte göra på allt (för då får jag äta soppa i flera år framöver ). Baconinlindad ställer jag mig tveksam till efter att ha jobbat på grisfarm nyligen och insett att det inte är en industri jag vill stödja genom att köpa bacon... Har haft sparris i lasagne istället för spenat - det var ingen höjdare (fast det hade nog blivit bättre om jag hade kokat och mosat den först istället för lagt in skivad sparris). Nån som har nån idé de velat pröva men snålat med att göra verklighet av för att sparris är för dyrt? Jag tror jag har försökt fritera sparris i olja men det blir varken bu eller bä, man kan lika gärna steka den. Har tänkt att man kunde kanske prova att göra en sockerlag och rulla sparris i det Så ... Ja... Kreativa idéer eller bara nått man kan göra med sparris
Här är inget köpt, jag har givetvis fått det
Var nånstans sa du att du bor?
Har mer nu
Alltså jag bara "VEM gör en sån sak liksom?!" Du kommer typ bli grön och trådig om du ska äta allt de där
Eller alkoholist. Fatta hur mycket riesling hon behöver...
Tragiskt. Vi kanske ska befria henne från en del av sparrisen så stackarn slipper bli helt alkoholiserad?