Modig_Korn
Trådstartare
Nu är det så här att jag har kommit över ett större parti med sparris (jag slutade räkna efter 8kg) har fått frysa in hälften men ... Det är så jävla mycket kvar i kylen. Förslag och kreativa idéer mottages. För soppa vill man ju inte göra på allt (för då får jag äta soppa i flera år framöver ). Baconinlindad ställer jag mig tveksam till efter att ha jobbat på grisfarm nyligen och insett att det inte är en industri jag vill stödja genom att köpa bacon... Har haft sparris i lasagne istället för spenat - det var ingen höjdare (fast det hade nog blivit bättre om jag hade kokat och mosat den först istället för lagt in skivad sparris). Nån som har nån idé de velat pröva men snålat med att göra verklighet av för att sparris är för dyrt? Jag tror jag har försökt fritera sparris i olja men det blir varken bu eller bä, man kan lika gärna steka den. Har tänkt att man kunde kanske prova att göra en sockerlag och rulla sparris i det Så ... Ja... Kreativa idéer eller bara nått man kan göra med sparris