spärrat minneskort

N

Nortra

Min kamera har helt plötsligt spärrat mitt minnes kort på nått jäkla vänster, nån som vet hur man ändrar de?

Sv: spärrat minneskort

Spärren sitter nog på själva minneskortet, det brukar sitta en pigg som på disketter på dom...

Ja, de finns de, men jag har pillat lite på den, men funkar inte ändå..

Lixom jag bara stod och fotade, hade fotat massor med bilder och helt plötsligt när jag skulle se på bilderna så kunde jag inte se dom, inte pillat på nått...

Gaah! Jag vill ha dom här bilderna ju! :mad:

Ok. Bilderna syns inte, trodde att du inte kunde flytta dem eller så. Syns de inte när du kopplar i kameran till datorn heller? Det brukar ju finnas ett internminne på kameran, de kanske har hamnat där och visningen bara sker på minneskortet så att säga.

Så har jag också fått en gång.

Jag satte minneskortet i en annan kamera och fick på så sätt in bilderna på datorn.

Minneskortet fick jag formatera om, för att det skulle funka i den "rätta" kameran igen. Efter det har det inte varit några problem :D

När jag stoppat i kortet så min "öveförare" så finns de inga bilder i den mappen står de, men jag har inte raderat eller nått..

Men jag ska prova å se hur de blir i en annan kamera...

Jag kan inte ens se bilderna eller fota med kameran med de minneskortet i, men jag kan fota om jag har de lila minnen (16 mb)

Precis likadant som det hände för mig alltså..

Hoppas den andra kameran är kompatibel med minneskortet, så att du kan få över bilderna till datorn.

Jag hade också problem med mitt minneskort (1Gb) förut men efter jag formaterade om den så fixade det sig. Brukar bli knasigt när kameraöverföringsdrivrutinen uppdateras också men det brukar räcka med att jag stänger av kameran och sätter på igen. Har du tillgång till en minneskortläsare så skulle jag faktiskt rekommendera det också.

Jag brukar använda min skrivare för att ladda över bilderna, men de funkar inte. Inte heller med den andra kameran..
Tänkte åka till foto affären och kolla, men tror ni att de finns nån chans att jag får tillbaka bilderna?

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hoppla, nu blev det ju verkligen ljust om kvällarna. Egentligen är jag inte så bekymrad över klockan när man håller på och ändrar mellan...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka