Jarrah
Trådstartare
Jag la ett spår till min hund ikväll och när jag gick upp i skogen så mötte jag en av stallkatterna, Spike. Han är otroligt kelig och sällskaplig så han slog följe med mig. Det var ganska mkt högt gräs så han stannade, trodde jag. Spåret blev ca 500-600 meter långt och gick över stock och sten. När jag lagt slutet så satte jag mig och tittade på hästarna i hagen en stund. Då hör jag på långt håll hur Spike kommer uppe i skogen, högt jamande. Jag får syn på honom och han spårar verkligen exakt i mina fotspår, mkt noga och blir mkt belåten när han hittar spårslutet = mig.
Han är för söt och väldigt duktig . Han fick en burk mat som belöning!
När jag sedan skulle gå spåret med hunden så var det tre katter med en bit, men de stannade snart nog och satt och väntade tills vi kom tillbaka. Som tur var hade iallafall inte spårkatten tagit träapporterna i spåret, men han undrade säkert varför jag hade tappat en massa saker under min promenad...
Han är för söt och väldigt duktig . Han fick en burk mat som belöning!
När jag sedan skulle gå spåret med hunden så var det tre katter med en bit, men de stannade snart nog och satt och väntade tills vi kom tillbaka. Som tur var hade iallafall inte spårkatten tagit träapporterna i spåret, men han undrade säkert varför jag hade tappat en massa saker under min promenad...