K
kladdkakor
Har en C-ponny som jag har lånat hem nu i vinter, en 5-årig korsningsvallack, jättesöt Han är jättesnäll när man rider och så och alltid i stallet också, men igår när jag stod och borstade så stod han lite för nära väggen med rumpan, och eftersom jag skulle borsta bakbenet så skulle jag be honom att gå framåt litegrann, så jag tryckte lite på rumpan på honom. Han reagerade inte så jag tryckte lite hårdare, han reagerade inte nu heller så jag "klatshade" till honom... Och han blev typ asarg på mig Han reagerade blixtsnabbt med att försöka sparka bakut mot mig, hann undan och genom en reflex slog jag till honom, för att visa att han absolut inte får sparka mig. Då försökte han kicka mig igen, hann som tur var undan igen. Jag som var inträngd i ett hörn var typ asrädd, men när jag skulle gå förbi honom var han helt normal igen. Nosade typ nyfiket på mig och på honom verkade det som om inget hade hänt...
Är det här något som har med typ rang och sånt att göra? Att han tycker att han är högre i rang än vad jag är? Har märkt att säger jag till honom eller trycker lite för hårt i honom så blir han sur, lägger bak öronen och slänger med huvudet typ. Men klappar jag honom på typ halsen en sekund efter så blir han helt normal igen.
Är det här något som har med typ rang och sånt att göra? Att han tycker att han är högre i rang än vad jag är? Har märkt att säger jag till honom eller trycker lite för hårt i honom så blir han sur, lägger bak öronen och slänger med huvudet typ. Men klappar jag honom på typ halsen en sekund efter så blir han helt normal igen.