Sparkar mot eltråden

Plankton

Trådstartare
Hej, har ett sto som gärna står och slår mot eltråden i hagen, alltid i samma hörna. Hin gör detta både när hon går själv coh när hon har sällskap. Flertalet gånger har hon fått ner tråden. Igår trasslade hon dessvärre in sig i tråden och drog upp ett rejält sår på vänsterbak. Jag har själv ingen ide om vad jag kan göra för att få slut på detta. Vi skall testa och släppa henne i en annan hage imorgon ifall det kan hjälpa. Någon här som har några tips eller liknande erfarenhet?

Sv: Sparkar mot eltråden

Plankton skrev:
Hej, har ett sto som gärna står och slår mot eltråden i hagen, alltid i samma hörna. Hin gör detta både när hon går själv coh när hon har sällskap. Flertalet gånger har hon fått ner tråden. Igår trasslade hon dessvärre in sig i tråden och drog upp ett rejält sår på vänsterbak. Jag har själv ingen ide om vad jag kan göra för att få slut på detta. Vi skall testa och släppa henne i en annan hage imorgon ifall det kan hjälpa. Någon här som har några tips eller liknande erfarenhet?

Har ni satt på så att det är ström i tråden? Kontrollera i så fall så att strömmen kan "gå" runt hela hagen i tråden, så att den inte bryts nånstans

Du kan ju ta bort undertråden. Eller så kan du spika en bräda mellan stolparne på snedden så det inte blir något hörn om du förstår hur jag menar.

Tack, ta bort under tråden var ingen dum ide, det är den hon fastnar i

jodå, elen är på och går runt hela hagen. Funderar lite på om det är grabbarna i hagen bredvid som hon vill ha uppmärksamhet av

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Ja, går det? Vi har en häst som hittills varit så snäll, aldrig drömt om att sparkas förutom om någon började sparka henne i hagen, då...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 965
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 645
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama