Sparkade sig själv mott magen

Underbar

Trådstartare
I dag när min häst käka sitt lunch hö, såg jag att han sparkade sig mott magen flera gånger :confused:
Någon som vet varför han gör så?

Sv: Sparkade sig själv mott magen

okej tack får svar. :) Vet ni va det kan vara om det inte är kolik?

ja det kanske det gjorde för märkte inget sen när jag hade inne han och borsta sen va jag ute och tömkörde och då märkte jag inget av de heller.

då var det säkert så att det bara kliade lite.

*kliade?
*kolik?
*juverinflammation? (men du hade väl inte ett sto)
*fick en plötslig ofrivillig ryckning i bakbenet mitt under lunchen? ;)

*Kolik? Var ju isf bra att du rörde lite på hästen. Kollade du upp hästen ngt, senare idag?
*Kliade under magen kanske?
*smutsigt skap/juver?
*allmän ryckning i benet?:)

Tror nog det kliade kanske eller så kanske han hade en almän ryckning i bakbenet under lunchen som ni skrev :smirk: Jag kollade han några gånger innan jag åkte hem sen frågade jag en tjej i stallet om hon kunde kolla han innan hon åkte hem. Sen går han som äger stallet ut och ger dom kvälls mat vid 9 tiden tror jag. Får se hur det är med han imon. Tror och hoppas att det inte va så farligt.

Det KAN ha varit 2 loppor som berättade vitsar för varandra. Dom kan ha skrattat så dom rullade runt lixom.

Jag tror du menar att vissa hästar "ofta" slår med benet mot magen..så där ivirigt ni vet...när dom äter.

Inte att det är en engångsföreteelse utan att vissa hästar gör så. Speciellt när man ger kraft.

Var det så du menade?

Två av mina hästar brukar göra så ibland när det får hö. Jag blir lika rädd varje gång att det ska vara kolik på gång. Men antagligen är det så att de ibland njuter extra mycket av maten.

//millus=)

Tillägg: min gamla Loppa som gör så när hon får hö, hon gör likadant när hon luktar på en dynghög...Kanske det har med lukter att göra? Något i höet kanske luktar extra gott eller otäckt!

En gång tog jag in henne innan jag hunnit mocka. Då tvärnitade hon i boxdörren och luktade på en hög. Sen la hon öronen bakåt och drog upp näsborrnarna och sparkade upp mot magen precis som att, fy fasen, har du inte mockat!

//millus=)

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 857
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V