Sparkad på halsen?

Lunketuss

Trådstartare
Vår vallack har fått en stor bula, ganska mitt på vänster sida av halsen efter vad vi tror är efter en spark. Bulan är så stor så man kan ta handen runt om den, och en halvmåne formad pälslös bit, värsta svullnaden har gått ner (satte på kyl balsam) men det är en ganska hård bula kvar, tror att det blivit som en "lårkaka". Har tagit Kamfersalva och masserat bulan, är det nån som har nåt annat bra knep för att föröska få bort bulan? Vill ju att bulan ska försvinna, han är inte öm eller nåt annat.

Sv: Sparkad på halsen?

Låter som att det är något liknande som min häst har på bringan. Han hade den redan ner jag köpte honom (vilket visserligen bara var 2,5 månad sedan, men misstänker att den är gammal då han gått själv ett tag).

Det är som en hård bula (står inte speciellt mycket alls), med ett "jack" i, som en urgröpning rakt igenom. Ömmar inte och han verkar inte påverkas alls av den.

Hänger kvar så att jag kanske också får svar på vad man kan göra åt den :D Funderar på att ta ut massören så att hon får lasra den lite, kan det hjälpa? :)

Om det är som han har blivit sparkad så det är en blodutgjutelse så är det bara att massera massor.. kan ta flera månade innan kroppen löst upp den.. Mitt råd MASSERA!

Nu har "knölen" delat på sig, blivit som delad mitt på, masserar än då och då, hoppas det försvinner så småning om.

Det är en sådan min har, den är liksom kluven. Inte i mitten, men likväl delad i två :p

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 776
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka