Spänt och ömt juver.

hyperff

Trådstartare
Jag har en förstföderska som är beräknat om 7 veckor. Hon har börjat sätta juver men har de sista dagarna blivit väldigt spänd och öm på juveret. Eller hon är mest öm framför juvret. När man tar på juvret känns det som att ta på en "Tempurmadrass", förstår ni?
Hon har ingen feber och äter bra. Hon rör sig väldigt lite i hagen och vill helst bara komma in.
Idag gick jag en längre promenad med henne, och när vi kom tillbaka till stallet var juvret mycket mjukare och inte längre ömt.

Är det juverinflammation eller vad tror ni? Dålig cirkulation? Det är mitt första föl så jag är så rädd att något är fel. Fölet sparkar som en galning i magen i alla fall.

Sv: Spänt och ömt juver.

Veterinären har varit här idag, skulle vacc några hästar och tittade på henne samtidigt.

Det var bara matte som var fånig!:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 983
Senast: Kellie
·
C
Avel Jag har en dräktig islandshäst, och hon beräknar föla någon gång runt midsommar (Vi släppte henne hos hingsten 18 juli förra året). För...
2
Svar
21
· Visningar
3 082
Senast: Cloudy
·
T
Avel Har två frågor angående mitt högdräktiga sto: 1. Lever alla föl vildbasar i mammas mage? "Min" fölis verkar vara väldigt lugn. Mamma är...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Cesam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp