Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore ju faktiskt jättekul att lära pållen det..
Hur går man tillväga och hur lång tid tar det ungefär innan man får till den?
Funkar vilken häst som helst?
Jättekul?
En kompis till mig fick två tänder utslagna efter att ha lärt sin häst spansk skritt, då hästen gärna visade sina färdigheter för att få en godisbit, lite beröm, eller bara lattja lite.
En annan kompis lärde sin häst att kicka bakut en extra gång vid galoppombyten. Den kompisen ångrade bittert att hon tyckte att det var "jättekul" att lära hästen det, då hon blev av med sin plats i division 1-laget i hoppning eftesom hästen gärna hoppade över hindrena, men sparkade ner bommarna när den lydigt bytte galopp med "kick-out".
Att lära hästar tricks och rörelser, ska inte bara vara "vore jättekul". Utan man bör också ha en grundtanke med varför man vill lära hästen det.
Spansk skritt, är en högre grad av samling, en dressyrrörelse lite som piaff, passage och så vidare. Så är hästen väl utbildad i dressyr, är det inte en omöjlighet. Men att lära hästen spansk skritt bara som "vore ju jättekul", kan skapa onaturlig spänning hos hästen och vara skadligt.
Men jag hoppas att någon annan, kan komma med tips och råd om hur du lär din häst spansk skritt.
Är väl som med allt annat man lär hästen. Bara för att du lär hästen galoppombyte ska den inte byta galopp så fort det passar...
Jag kan inte låta bli att vara lite besservisser spansk skritt är ingen samlande rörelse utan ett trick.