Spännande

CogisCarpeDiem

Trådstartare
Spännande med den nya hästkanalen!
Hoppas att den är rättvis mot alla grupper och visar lika mycket stor häst som ponny samt massor ifrån våra stora internationella/ nationella tävlingar.
//Linda :bump:

Sv: Spännande

Telia kommer ha den som tillvalskanal så mycket vet jag men den kommer också gå att beställa från Horse1's hemsida, boxer skulle inte ha den men hur det är med comhem vet jag inte, 49:-/månaden kommer den kosta hur som helst :)

Comhem har den inte heller, jag har frågat :p Men ju fler som ställer frågan och visar intresse, desto bättre!

Ser framemot det!

Jag tror vi har Telias kanalutbud i vår nya lägenhet så då måste man ju prova i alla fall :)

Ah vad trist, hoppas att de ändrar sig :) Vid det här tillfället är jag glad att jag har Telia (Felia) dock ^^

Så här skriver de på sin facebooksida. Går alltså att se i sin telefon och dator.

"Vid lanseringen den 23 september kommer Horse1 att finnas hos Telia, både som IPTV eller via telefonjack, samt via vår hemsida horse1.se. Den kommer också att finnas som app, där man kan se kanalen på sin läsplatta eller mobil. Kanalen kommer kosta 49 kr/mån"

Kl

Kanalen går också att beställa till dator, så har man inte telia kan man få tillgång till den ändå. Positivt är att det är helt utan bindningstid för 49:-/månad ifall man bara så vill prova på.

Ser helt okej ut, men däremot skickade jag ett klagomail till dem då jag hittade i tvtablån ett program om rodeo som inte var så imponerande precis.
Redan några sekunder i programmet säger mannen, som om det vore helt normalt "ryttaren svingar sporrarna i en båge mot hästens kropp", där man ser hur ryttaren verkligen sparkar med våld i hästens sidor. :crazy:

Skrev att jag inte tycker att rodeo hör hemma i svensk tv med tanke på de djurskyddslagar vi har samt att man knappast behöver stödja denna "sport" med tanke på alla bakomkulissen klipp som finns att ta del av som visar hur sjukt skadligt det är och att hästar plågas till döds i allra högsta grad.

Dessutom går en häst ordentligt omkull redan när den släpps ur båset..killen vill inte rida mer men hans far propsar på att det bara är att sitta upp igen för att man inte vinner pengar om man fegar sig ur/är en förlorare och att livet är hårt men att det bara är att bita ihop..eh? Inte okej att visa tycker jag då barn troligtvis är en väldigt stor målgrupp till kanalen

Senast ändrad:

Det såg jag också, hemskt med hästen som gick omkull :crazy:
Vill inte tänka på hur den hästens rygg såg ut efter det.

Killen som inte ville upp igen gick ju dubbelvikt verkligen.
Totalt vansinne och tvinga upp honom igen, likaså barnet som slog i ryggen och bara fick höra att det bara var och trycka undan och fortsätta. Vidrigt ju!

Bra!

Jag är väldigt glad över att idén om att faktiskt skapa en ren hästkanal för oss hästälskare, men det får inte visas vad som helst.

Ska bli spännande att få se vad dem svarar, om de tänker fortsätta visa sådant kommer jag tyvärr bojkotta kanalen och säga upp mitt konto..

Senast ändrad:

Tycker dock det är lite märkligt, granskas inte programmen som ska läggas ut i utbudet?
För mig i alla fall är det totalt oacceptabelt att behandla våra djur som skräp även om de är ett verktyg
inom våra hästsporter..men vi måste ju behandla dem med största respekt och omsorg..

Eller är det så att det inte är en svensk kanal helt och hållet?

Senast ändrad:

NU har jag också skaffat kanalen!
Men det verkar som det inte finns någon play-möjlighet? Dvs att man bara kan se programmet den tid som de sänds? Eller någon annan som hittat det?
Jag har så svårt att boka in en tid då jag ska sitta framför datorn eller tv;n.. Tycker det är skönare att själv kunna styra då jag ska se på tv eller dator..
:)

Nu har jag sett vart man i alla fall kan spela vissa av programmen!

Ngn som har tips på ngt bra program.. Rodeon ska jag nog låta bli...

:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 725
Senast: MalanMjöl
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar