Spännande, budgivning!

Ava22

Trådstartare
Var på visning igår på en lägis på söder i Växjö som jag verkligen vill ha! Så idag drar budgivningen igång och jag är sjukt nervös! Kl 10.15 ringer jag o lägger mitt första bud och jag hoppas att det inte är så många som är intresserade så jag får köpa den!

När jag fick lånelöftet på banken för ett par månader sedan så sa jag till min kontakt att jag väntar tills jag hittar "lägenheten", mao inte tar den första jag tittar på lixom. Detta är den andra jag tittar på och jag är förälskad, haha!:love:

Jag har lagt min gräns på 600 000, på lånelöftet har jag 700 000 max, men det vill jag inte ge pga den är storlek mindre...

Peppa mig o berätta om era erfarenheter inför köp!
Och om nån vill kan jag länka till lägisen;)
 
Sv: Spännande, budgivning!

Erfarenheter ?

Haha jag tycker en budgivning blir olika från gång till gång, så det är bara att buda på om du verkligen vill ha den..

Det är dock bra att sätta en gräns som du gjort.

Vi ska buda på ett hus :D

Har du inga bilder att visa ?
 
Sv: Spännande, budgivning!

Har fortfarande högsta budet, konstigt nog, Inga andra har lagt bud.. Men det är jue eg bara bra ;-)
 
Sv: Spännande, budgivning!

fin lägenhet! Synd på den lite opraktiska köksplaneringen, annars kanonfin!
 
Sv: Spännande, budgivning!

Jag är aldrig i köket, lagar bara mat där, så mig gör det inget, Skulle hellre ha ett litet kök o stort badrum, haha=)

Fortfarande inget nytt bud inkommit, lustigt..!
 
Sv: Spännande, budgivning!

Fin lägenhet, men jag tycker att det är mycket pengar för en relativt liten lägenhet i Växjö. Kanske fler som tycker det. Men om du gillar den och tycker att den är värd det så ska du ju slå till.:)

/Maran fd Kalmar-bo
 
Sv: Spännande, budgivning!

Mmm, mäklaren ringde nu. Tydligen är det ganska många som fallit ur pga storleken, Vilket inte gör mig ngt, den är mysig!=)
Och priset, nja, med det läget skulle jag snarare säga billig!

Iaf, det mäklaren sa var att de andra 2-3 som är intresserade har inte fått klart med sina lånelöften vilket innebär att jag måste vänta tills nästa vecka med att fortsätta med budgivningen...! Känns lite snopet att folk inte har allt på det klara INNAN man kollar på lägis, allt går jue ganska fort. Och nu får jag vänta på dem.
 
Sv: Spännande, budgivning!

Jag tyckte också lägenheten var mysig! Och så hade jag ingen aning om att man kunde få så mkt för en lgh i Växjö, det märks att man inte hänger med! :)

Lycka till i budgivningen!
 
Sv: Spännande, budgivning!

Tack! Den är verkligen jättemysig IRL =)

Och priserna är verkligen påväg upp i lilla Växjö, lustigt nog..! Men kul att staden blir större iaf=)
 
Sv: Spännande, budgivning!

450 000 kr, vilket jag tycker är billigt..! Men hoppas inte att den blir för dyr bara...
 
Sv: Spännande, budgivning!

Egna erfarenheter *hrm* ja vi vann en budgivning i onsdags :bump:

Ett hus vi kolla på förut
Utg 495.000:-
Bud 1. 495.000:-
Bud 2. 550.000:-
Bud 3. 610.000:-
Bud 4. 620.000:-

Det gick på 3 dagar!

Ett annat hus så stod de och budade mot varandra på trappan så mäklaren fick nästan slita isär dem och säga åt dem att åka hem och tänka först och sen ringa :eek:

Ett vi tyckte var helt i överpris fick de 250.000:- till för vid budgivningen.

Huset vi köpte, hade satt max 900.000:- och i våra ögon kan man lätt få 1 miljon för det.

Utg 795.000:-
Bud 1. 780.000:-
Vi: 800.000:-
Bud 3. 810.000:-
Vi: 825.000:-
Bud 5: 830.000:-
Vi: 850.000:-

Då la sig de andra, hade de bjudit över hade vi lagt 5.000:- upp till 900.000:-
Månadskostnaden hade blivit ynka 100:- mer om vi fått köpa för 900.000:-.



Tycker det är konstigt att säljare och mäklare väntar in de utan lånelöfte. Vill de inte ha sålt?
Har du lagt under utg. priset? Har du sagt att du vill tillträda senare än de som kanske är satt som datum?



Lycka till, vi skriver papper på tisdag :bump:
 
Sv: Spännande, budgivning!

Tycker det är konstigt att säljare och mäklare väntar in de utan lånelöfte. Vill de inte ha sålt?

Ju fler som har möjlighet att lägga bud, desto större är chansen för ett högt slutpris. Troligen ligger det i både säljarens och mäklarens intresse att TS inte får köpa utan konkurrens.
 
Sv: Spännande, budgivning!

Ju fler som har möjlighet att lägga bud, desto större är chansen för ett högt slutpris. Troligen ligger det i både säljarens och mäklarens intresse att TS inte får köpa utan konkurrens.

Precis, det var det pappa och jag kom fram till.


pmm:

Nej faktsikt inte, verkar vara vanligt att lägga under utropspriset, men jag la fakstikst 20 000 över, så 470 000. Lite för att visa jag menar allvar men mest för att jag vill ha den:o;)
Tycker med det är lite halvdålig stil att kolla på lägis, anmäla intresse för köp och SEDAN fixa lånelöfte, man kanske inte får så mkt att låna för lixom. Nu är det jue jag som får vänta på dem, skittråkigt!!:(
 
Sv: Spännande, budgivning!

Du får va på mäklaren så han ringer å pressar dem lite ;)

Här går husen så fort attr har man inte löftet klart vid visningen hänger man inte me ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har letat hus i minst två år. De som läser på Hem&Hobby vet det nog mycket väl. Jag överdriver inte om jag säger att vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 605
Senast: Gabbi
·
Äldre Jag ska titta på en lägenhet i veckan som kommer, som jag vill buda på om den känns lika bra som den ser ut. Det kom lite hastigt och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 167
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 932
Senast: ihnfsa
·
Hästmänniskan Jaha, då var det dags igen... med min vanliga otur.. Jag och sambon hörde ryktas om för 2 veckor sedan om en fin liten hästgård till...
Svar
18
· Visningar
2 865
Senast: kopia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp