spänd mage hela tiden!

doglover

Trådstartare
är i v 26. när jag har ätit middag t.ex, så är min mage hård och spänd i flera timmar. såpass länge ibland att jag inte är ett dugg hungrig för kvällsmat. äter max 3 mål mat om dan, mera går inte ner. hur får man bättre matsmältning så att man gör nummer 2 oftare?

och en sak till. hade sura uppstötningar konstant i flera dagar. köpte tuggtabletter samarin. tuggade en enda. en stund efter det fick jag så jävla ont i magen. det bar knep till som f*n där ovanför naveln. tål jag inte samarin då? bebis mår bra verkar det som. sparkar å har sig,.,,
 
Sv: spänd mage hela tiden!

För att få en bra matsmältning gäller 3 saker, motion, fibrer i maten och mycket vätska. 3 L rekommenderas/dag.

Jag har läst att Gaviscon ska vara mycket bättre än samarin vid halsbränna när man är gravid.
 
Sv: spänd mage hela tiden!

Samarin är ju den första saken man brukar prova, inte alltid det inte hjälper. Flytande Gaviscon brukar fungera ganska bra, sedan finns det även tuggtabletter som Novalucid och Novalucol. Fungerar inte det kan du prova Omeprazol Sandoz (Losec fast i billigare variant), det är det enda som fungerar på mig när jag haft halsbränna i flera dagar.
 
Sv: spänd mage hela tiden!

jag kör med rennie för halsbrännan, funkar skitbra.
 
Sv: spänd mage hela tiden!

För att få en bra matsmältning gäller 3 saker, motion, fibrer i maten och mycket vätska. 3 L rekommenderas/dag.

Jag har läst att Gaviscon ska vara mycket bättre än samarin vid halsbränna när man är gravid.

ok har inte halsbränna, utan sura uppstötningar bara. men kan pröva med en sån istället.
motionerat har jag inte gjort så mycket innan, men brukar gå ut och gå med hunden...
 
Sv: spänd mage hela tiden!

Köp friggs plommonjuice, utan en sådan om dagen hade jag inte ätit alls. Det får ju inte plats mat om tarmen är full :crazy: . Mot halsbrännan äter jag melon och sover med en extra kudde under huvudet (melonen är ett tips från min BM).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 403
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp