Sv: Sovtäcke till hästtäcke?
Typiskt vanliga halvblod, de har absolut ingen man kvar under vinterhalvåret.
Min får gå utan halstäcke.
Typiskt vanliga halvblod, de har absolut ingen man kvar under vinterhalvåret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tanten här hemma skaver av allt hår på bogarna på mindre än 20 timmar av ett bucas-täcke, och ändå ska dessa passa smalbogade hästar. Det kan kanske ge er en hint om vad jag har att göra med
![]()
på tyglarna för att inte bli sönderskavd på halsen...![]()
Kanske en skitdum tanke, men har du provat att ha ett bogskydd under?
Hade också tänkt rekommendera Amigo, dessutom är det vettigt pris på dem!
Tja för oss funkade det jättebra på en varmblodsvalack som lätt fick skav över bogarna.
De är ju i glansigt material som sitter tight mot kroppen och inte rör sig (jag brukar i mitt huvud likna dem vid en sportbh) och gör ju att täcket glider lätt emot det istället för direkt mot huden.
Kan ju vara värt att prova i allafall om det är över bogarna det skaver? De är ju inte dyra i allafall!![]()
Provat FAL och Mark Todd? De satt bra pa mitt tunnhudade smala fullblod![]()
TackI ett stall jag passerade för några år sedan hade stallägaren förutom välsittande vintertäcken på sina hästar, även ett vanligt Duntäcke (till människor) helt enkelt lagt mellan hästrygg och hästtäcket, ev. fäst med en gjord, och lät den välla ut lite i halslinningen. Detta hade de när de stod i box, ej ute.
De frös nog iaf inte...
Täcket ni hade underst, vad gjorde det för nytta?![]()
enligt mig har bogskydd endast en funktion: de försöker dölja symptomen på ett problem, inte lösa själva problemet, dvs täcket sitter inte bra och skaver!