Sover barnen i er säng?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sover barnen i er säng?

Menar ni att ni har sex när era ungar är i samma rum :eek: .

Jag klarade inte av att ha sex när exets hund stod och glodde så jag kan inte tänka mig att det skulle fungera bättre med närvarande avkomma:crazy: ...ens om den var medvetslös.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Japp.
Han sover hos oss, eller hos mig :smirk: , gubben sover ofta i annat rum :crazy: ....

Eller såhär är det.
Det vi är hårda på är att sonen (3½) ska somna i sin säng på sitt rum.
Och det är inga problem.
Men sen vaknar han under natten, ibland redan strax efter 00-snåret eller som imorse vid 05,30, varierar lite, men han kommer alltid nån gång, för att sedan somna hos oss ett tag till (om han kommer på morgonen).
Har inte bråkat med det, tycker att det är mysigt, framför allt de dagar han inte kommer förrens på morgonkvisten!

Har oroat mig lite nu när vi ska få bebis, men får helt enkelt försöka lära bebisen att sova i egen säng precis brevid min medans den är väldigt liten :) , sen blir vi väl tre... för jag antar att gubben går iväg :smirk: (han är ljudkänslig och klarar inte av att sova brevid mig om jag somnar före, man låter ju när man sover :smirk: ).

Med nya barnet kommer vi ju också sen när h*n blir större vara hårda på att den somnar just i sin säng på natten, vill de sedan komma in till oss nattetid/morgonkvist, ja då är det helt ok ett bra tag till :D . De tär ju SÅ mysigt (så länge man slipper en fot i ansiktet när man sover, eller en rejäl spark i ryggen :crazy: )
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Jag hade bestämt mig innan födseln: Inga barn i sängen! Men redan på BB kraschade mina intentioner eftersom det blev kejsarsnitt och jag inte kunde lyfta en bebis ur en annan säng än min egen... :D Fast direkt när vi kommit hem efter en knapp vecka började hon sova i sin spjälsäng brevid vår säng och sen dess har hon legat där varje natt. Hon brukar få komma upp i vår säng på morgonkvisten och visst har det hänt nån gång att vi alla har somnat där.

Att hon sover i vårt rum känns bara jättepraktiskt eftersom hon fortfarande vaknar och vill äta ibland. Men eftersom hon redan (hon blir 3 mån om en vecka) börjat sova hela nätterna allt oftare funderar jag ibland på att flytta henne till hennes eget rum (som hon knappt varit inne i). Om hon mer frekvent skulle sova hela nätterna skulle jag nog göra det.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

:eek: Menar du att det är skitsamma med sexlivet bara för att ni inte ska ha fler barn...? Bara undrar, dömer inte!
 
Sv: Sover barnen i er säng?

No1 skrev:
Menar ni att ni har sex när era ungar är i samma rum :eek: .

Jag klarade inte av att ha sex när exets hund stod och glodde så jag kan inte tänka mig att det skulle fungera bättre med närvarande avkomma:crazy: ...ens om den var medvetslös.


:D
Jaa, men aldrig då de är vakna. :o
Vi brukar lägga ett täcke så att lillan inte syns så mycket. Oh, det lät elakt, men lite privat vill man ju vara.
Vill vi vara riktigt Wild and Crazy så går vi till ett annat rum! :devil:
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Vår 2,5-åring somnar alltid i egen säng, och har gjort det sedan hon var ca 6 mån. Kommer ibland upp på natten, men får gå tillbakas till egen säng om det inte är nåt speciellt (typ jättelessen eller sjuk).
Funkar oftast bra, blev (eller ÄR) en period när spjälsängen försvann som hon trotsade en del och gick upp 100 ggr, men vi har konsekvent sagt att hon ska sova i sin säng. Upplever att hon är trygg där eftersom hon alltid sovit där, och sover hon nångång i vår säng ligger hon bara och vänder och vrider sig och somnar inte in.
På morgonen däremot kommer hon in till oss och myser och tittar på Bamse, medans vi vaknar till (oftast runt 05.30... :crazy: )

Minstingen på 8 veckor har hittills sovit i vår säng, mest för att det är jobbigt att lyfta över honom (från spjälsängen som står brevid) var 3:e timme, men också för att han sover bättre då och för att mamma tycker det är mysigt att lukta på honom... :love:
På dagarna sover han i sin babysitter eller i vår säng, men jag ska försöka introducera spjälsängen mer och mer, och hoppas att han kommer tycka bättre och bättre om den. Svårt att säga när det blir egen säng, men förhoppnigsvis innan halvåret.

Jag och min sambo tycker sexlivet (fortfarande) är viktigt och vill inte tappa närheten oss emellan. Det vi investerar i oss är ju en investering för VÅRA BARN och för framtiden! Alla tjänar på att vi inte tappar bort varann.
En period går det bra, men jag tror vi kommer tycka den där stunden på kvällen när det bara är jag och han, oavsett om vi bara pratar eller jag ligger på hans arm, är oerhört viktig. Oftast är det ju den enda tiden på dygnet vi faktiskt är ensamma, om än så bara i sängen eller rummet.




/Jossan
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Ta inte illa upp över att jag frågar, men menar du att det var duktigt att tänka att du skulle sluta amma senast när dottern fick tänder?
Jag kan tänka lite tvärtom, alltså att man skulle känna sig duktigare om man hade som ambition att amma länge.
Det är väl bara positivt om att ammar längre än väntat...?
Kan inte se några nackdelar med att amma i några år man man vill det.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Min son på 14 månader nattas i sin egna säng på hans rum som han haft sen han var 6 månader.Eftersom min son sover i en vanlig säng, så kan han lätt komma in på morgonen i mitt rum.
Vissa mornar kommer han på morgon runt 7, och vissa kommer han mitt i natten.Det är lite olika, men han är alltid välkommen.

Jag tycker att det är viktigt att barn har sin egna säng, men att dom ska känna att dom är välkomna att sova med sina föräldrar om dom vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 944
Senast: LiZH
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 137
Senast: Nicknytt
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp