Sover barnen i er säng?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjasut

Hur gör ni?

Låter ni barnen sova hela nätterna i er säng eller håller ni hårt på att de ska sova inne hos sig?

Våra tvillingar sov hos oss tills de var ung. 4,5 år :o , sen var det så vansinnigt trångt att det inte funkade längre.
Ett tag hade vi tänkt spika en ram runt hela sovrummet och lägga ut madrasser på så att vi fick en jättesäng! :idea:

Nu är det lillan som ligger hos oss och trängs, + nån 9-åring som inte kan sova ibland.

Det som kan vara är ju att sexlivet inte är ostört direkt. Ibland har man en fot i fejset precis när det är som bäst, och det är väl inte så häftigt. :o

Men jag tycker att det uppvägs mot små varma, mjuka kroppar som doftar så gott när man ska sova. :love:

Så varför/varför inte sover barnen hos er?
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Min son hade inget eget rum förrän han var 3 år.
Innan det hade han sin säng brevid min. Han somnade i sin säng, men kröp alltid upp brevid mig under natten.
Nu när han har eget rum somnar han där i sin säng, men för det mesta kommer han smygande på natten och lägger sig brevid mig.
Han är 4½.
Han får göra så länge han vill. Mig gör det inget.
Jag och sambon har massor av tid att mysa innan sonen smyger sig in.
Det är mysigt att vakna brevid sonen som oftast är på strålande humör :)

Bebisen som kommer i april kommer ha en säng brevid mig till en början, det blir så trångt om vi ska ligga fyra st i samma säng.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Vår dotter 2½, sover i sin spjälsäng som står brevid vår säng. Jag är ganska hård att hon ska somna in i den eftersom det annars blir en vana att sova i våran säng. Men vi har inget förbud mot att hon kommer över i våran säng mitt i natten så nu har hon vaknat ett par nätter i rad och velat komma till våran säng och fått sova mellan oss. Att jag vill att hon ska sova i sin egen säng är att hon gärna ligger på min plats och puttar ut mig, vilket gör att jag sover dåligt och konstigt.

Vi ska snart köpa en barnsäng till henne och troligen kommer hon få flytta till sitt eget rum.. men vi får väl se :)
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Jo,vi hade också lillan i egen säng när hon var riktigt liten. Detta mest pga att storasystrarna kunde komma in till oss på natten och då var vi rädda att de skulle råka lägga sig över den lilla.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Stora (snart 4) började sova i egen säng vid 3 års ålder av sig själv. Vill inte sova hos oss längre :cry:

Lilla (strax 2) sover med oss och får göra så så länge det funkar för alla.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Våra barn har i princip legat hos oss från födsel och upp till 6 månaders ålder. Då har vi konstaterat att de inte gillar spjälsängen och de har fått en riktig säng.

Då får de somna i sin säng sedan kommer de när de vill på natten. Kommer alla så delar vi på oss så sambon eller jga antingen flyttar in i gästrummet med någon unge eller följer med in till deras sängar.

Den enda som inte är pigg på att dela säng längre är äldsta grabben som är 4½ år nu. Men både 3 åringen och 1½ åringen kommer trippande nästan varje natt och för mig är det helt okej.

Visst det blir inte mycket till sexliv men vi ska ändå inga fler ha så det löser sig.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Jag hade nog tänkt mig att barnen skulle sova i sina sängar_innan_ vi fick barn.
+ en hel del andra regler...

hmm ... vart tog de reglerna vägen? ;)
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Jag kan inte sova med någon nära inpå mig så dottern har fått sova i sin egna säng från början och har endast sovit hos oss om hon drömt något hemskt men faktum är att hon är som sin mamma och föredrar att ligga själv. Minstingen somnar i sin säng och jag tar endast över henne för amning vid 06-tiden och hon verkar också föredra att ligga själv för hon stökar och bökar något förskräckligt när hon ligger jämte mig men när jag lägger över henne i sin säng så somnar hon bums..

Självständiga barn sedan födseln :D
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Sonen på 6 månader sover med mig,ibland somnar han in i sin säng & får komma över till mig mitt i natten,middag sover han i sin egen säng.
Har precis fått honom att sova hela natten utan mat,bus och gnäll så jag vill inte ändra för mycket...Han kommer att få ta det i sin egen takt,sen är det ju så mysigt att ha honom i sängen så jag nästan blir sömnlös om han inte ligger där,nu är mig säng bara 1 m ca så det blir lite trångt :angel:

Innan jag fick honom var jag bestämd på att INGA barn i sängen,och absolut skulle jag inte amma för det kändes inte bra osv osv Jag som ammar fortfarande och har sonen nära på natten...:p

Tänk vilken duktig förälder man var innan man fick barn :crazy:
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Dottern som blir 4 i maj har alltid sovit i vår säng. Det var t o m så när vi skulle köpa ny att vi valde 2 st 105cm just för att hon också skulle få plats (eller rättare sagt vi eftersom hon alltsomoftast sover på tvären:crazy: )

Vi har haft spjälsäng bredvid min säng och försökt lägga henne där utan att lyckas. Hon har alltid haft ett väldigt närhetsbehov, ville tex inte ligga i vagn under de första två åren utan skulle bara bäras. Det var jobbigt.

Efter spjälsängen köpte vi en sån där utdragbar säng på IKEA. Den har hon sovit i max 15 timmar totalt.

Nu när hon börjar bli så pass stor har vi pratat om att hon ska börja sova i sin egen riktiga säng inne på sitt eget rum. Det tycker hon ska bli jätteroligt när man pratar om det på dagen, men på kvällen när hon börjar bli trött och det är dags att gå och lägga sig då vill hon inte sova någon annanstans än i vår säng.

Egentligen gör det oss ingenting. Visst det händer att man får en fot i ansiktet mitt i natten ibland, eller att hon lägger sig tillrätta med huvudet på ryggen så man knappt vågar röra sig för att inte väcka henne men å andra sidan är det såååååå mysigt. Framför allt när hon vaknar på morgonen, börjar småsjunga och lägger sina mjuka gosiga armar runt halsen på en:love:

Men hon får nog flytta in till sin säng innan hon börjar skolan i alla fall:angel:
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Visst var man duktig förälder innan man fick barn! Jag lovade dyrt och heligt att jag skulle sluta amma senast när dottern började få tänder (var helt inställd på att amma minst 6 månader). Hon fick sin första tand när hon var 10 månader. Slutade amma gjorde jag inte förrän hon var nästan 20 månader:o
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Blir nog något sådant här också,dock börjar jag bli lite brädad av all den goda maten,men så länge han vill amma så kommer han att få.
Och så länge han vill sova med mig får han det också...Illa är det om man jämför med mina tankar innan jag fick honom.

Men visst var man perfekt på den tiden :angel:
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Zaria skrev:
Blir nog något sådant här också,dock börjar jag bli lite brädad av all den goda maten,men så länge han vill amma så kommer han att få.

Sådan "tur" hade inte jag med dottern när hon var liten. Hon var åtta månader innan hon överhuvudtaget drack välling! Barnmat var inte tal om. Vid våra besök hos BVC fick jag veta att nu är hon så och så gammal så då ska hon äta en halv burk barnmat. Jag hade tur om hon tog två tuggor! Till slut förstod även distrikssköterskan att dottern var/är en envis rackare så vi fick rådet att låta henne äta det hon tycker om som t ex vispgrädde eller varm korv, bara hon åt. Än idag är hon speciell med maten men nu äter hon i alla fall:)
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Vår yngsta 3,5 år, var otroligt petig med maten, men det gav med sig när hon började på dagis. ;)

Hon är väl ingen storätare, men honförsöker smaka ibland iaf. och det är bra.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Antar att det är ok om bägge parter är positiva initiativtagare till att hela familjen sover i samma säng men jag kan inte låta bli att fundera på hur nyttigt det är för relationen mellan de vuxna??

Småbarnsföräldrar verkar ju inte ha världens mest regelbundna sexliv och de få gånger det borde passa är väl när man får tid för sig själva vilket borde vara de få timmar man sover tillsammans?


Ni som har ungarna i sängen, är era karlar lika positivt inställda?
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Jag lovar, det är inga problem att ha skoj när man har småbarn. En liten som sover sover oftast HÅRT och märker inte om man bara undviker en massa skrik ;) , vill man inte det eller om barnet är lättväckt så finns det ju måååånga andra ställen att vara på än just i sängen! Och vill man så kan man ju ha en extrasäng att hålla till i :D
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Det verkar som om jag är nästan den enda som inte haft mina barn i min egen säng...De har som små haft sin spjälsäng brevid vår säng, sedan har de flyttat till eget rum runt ettårsåldern. De har alltid somnat i sina egna sängar, men får såklart komma över till oss om de vaknar på natten eller frampå morgonkulan.
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Ja, han tycker också att det är helt okej.

Och som redan nämnts, små barn sover hårt, och kanske ännu bättre när det gungar lite ;)
 
Sv: Sover barnen i er säng?

Vad bra:) Dottern ska börja på dagis till hösten så då hoppas jag att allt löser sig. Visserligen är hon mycket bättre på att äta nuförtiden och jag brukar försöka få henne att i alla fall smaka på sådant som hon först inte vill äta. Hon åt minsann en halv skiva blodkorv häromdagen fast hon inte tyckte det var så gott
 
Sv: Sover barnen i er säng?

No1 skrev:
Ni som har ungarna i sängen, är era karlar lika positivt inställda?

Min man är tycker om det lika mycket som jag. Nu har vi dessutom sådan tur att hans mamma tar hand om dottern två dagar i veckan (vi lämnar henne onsdag kväll och får tillbaka henne fredag eftermiddag) så vi har nästan alltid två barnfria nätter i veckan om vi känner för att mysa. Annars är det som andra redan sagt så att småbarn sover rätt hårt och vill man vara på den säkra sidan kan man ju förflytta sig till ett annat rum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 944
Senast: LiZH
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 137
Senast: Nicknytt
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp