Söt problem perserhona

B

banjijamp

Har 2 perserkatter ,hona o en hane 1,5 år. Problemet är honan som är väldigt söt o kelen dock något skygg, kissar i duschen,badkaret o ibland på golvet.Använder dock lådan också ibland. Har provat allt för att få slut på det. Nya lådor,ny sand,fyspray.feliway och även hormonsprutan covinan.Hon har gjort så sedan liten så något fysiskt fel är det inte. Har inte hjärta att avliva henne med måste göra något med henne. Har någon ett råd?

Sv: Söt problem perserhona

Är det bara golvet i badrummet hon kissar på eller är det i andra rum också? Är det bara golvet i badrummet kan du prova att flytta lådan och stänga badrummet under en tid, så att hon inte kommer in dit.
Hade problem med en av mina som satte sig i soffan på natten när jag sov. Jag stängde dem ute från vardagsrummet under ett par månader och nu går det hur bra som helst.

Hur tidigt är hon tagen från mamma? Trivs hon annars? Är hon stressad? Hur trivs hon med den andra katten?

Hon sätter sig i lite alla möjliga rum. En av kattlådorna finns 1meter från duschen, är dörren till duschkabinen stängd sätter hon sig ibland bredvid lådan och kissar på golvet.

Katterna är syskon,från samma kull.Tog dem från mamman när de var ca 13-14 veckor. Jag har också försökt att sära på dem under en veckas tid, och bara hade henne hemma,men det var likadant då. Visst hoppar hanen på henne ibland för att visa sin dominans men de ligger också och slickar varandra ibland.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 780
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Novienna
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix