Sorgligt, men var nog det bästa!!!

SandraM

Trådstartare
Det är så att i Oktober -09 så räddade jag en 3 veckor gammal katt (Pip) från stallet. Mamman (Lilla grå) som oxå bodde i stallet kunde inte ta hand om kattungen...Hon är själv mycket liten (såg ut som en kattunge själv) men var över året. Mager och eländig trots att hon hade fri tillgång till mat...

Vi har en massa katter som springer runt gården och det föds ett par kullar på gården varje sommar....

Men nu har Göteborgs katthjälp vart och fångat in och kastrerat alla katterna. Jag mötte dom idag när jag var i stallet och var tvungen att fråga om Pips mamma.....

Dom hade fått avliva henne då de upptäckte efter ett tag i fosterhem att hon började må sämre och tillslut började kräkas blod... Dom tog då prover och upptäckte att hon hade sjukdomen Fip :cry:
Dom avlivade henne på en gång då sjukdomen alltid leder till döden.

Så sorgligt, men jag är lättad ändå. Jag har tänkt så mycket på denna lilla katt....Så jag kommer att vara evigt tacksam mot Göteborg katthjälp som gjorde så att Lilla Grå slapp lida i onödan!!
 
Sv: Sorgligt, men var nog det bästa!!!

inte för att låta taskig men man kan inte ge en säker diagnos utan obduktion, obucerades ej mammakatt går de ej säga att det var FIP. många veterinärer säger FIP då de inre vet vad de är...


Bra iaf att de fångade in och kastrerade katterna..
 
Sv: Sorgligt, men var nog det bästa!!!

De obducerade, så de är säkra på att det är FIP... Hon blev snabbt väldigt dålig och de vela veta vad det var för fel...!
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 021
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp