Sorglig dag...

Sv: Sorglig dag...

Den åsikten delar jag, men mitt svar var tänkt till den som sa att om man
tänker som flera av oss gör så kan man inte ha katt ute, vilket jag inte håller
med om. Man får väga för och nackdelar, men hur säkert man än bor så kan det
hända en olycka.

Just därför en bilist aldrig kan lastas för att man kör på en katt. Iaf inte sålänge inte katten sitter mitt i vägen och bilisten trots att han sett på långt håll kör rakt på. Men dte händer knappast ofta om än alls.

amkm skrev:
*lånar knapp*

Bara en nyfiken fråga,vart bor ni? Jag har aldrig sett en grusväg vara skyltad med 30 km/h,runt oss är i princip alla grusvägar 70 km/h trots att det är nästintill omjöligt att hålla den hastigheten pga dålig sikt,utfarter,djur m.m

Jättetråkigt det som skett med katten,men om man haft fler som blivit påkörda borde man haft bättre uppsikt över denna.

Beklagar ändå..

Grusvägen i mitt fall var en 30-väg då den gick över en gårdsplan och in i en liten by.

Allvarligt talat!

Om vägen går över en gårdsplan så borde ni försöka göra något åt buskörandet! Ta upp problemet med din kommun eller ansvarig för vägen så det inte bara är katterna som ryker.

// åska

strumpan skrev:
Jag vet hur det känns :cry: Har mist en katt omkring året som blev påkörd på våran väg.30 skylt finns uppsatt men det går betydligt fortare än så.Visserligen var katten inte rädd för bilar men det var tragiskt ändå.Många tårar blev det.
Nu har jag en som passar sig noga som är lite äldre.Men visst blir man orolig om hon inte kommer på kvällen.Hon har mycket pojkar som bjuder ut henne var och varannan kväll :D
Vaa... har Snuttan friare som springer omkring? DEt har dom väl inget för?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 673
Senast: Skjøldur
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 888
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 519
Senast: cirkus
·
Katthälsa Okej, i fredags spydde min lilla kisse på 6månader, och likaså på lördag. Jag tog bort all mat, och han var ganska hängig. På lördag...
Svar
6
· Visningar
8 059
Senast: hallonsaft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar