Sonnenreiter

Linisen

Trådstartare
E sugen på ett par Sonnenreiter dakota.

Har ni ngn bra sida/butik där dom säljer de märket?

Vet om agerst* fast skulle vilja ha ngt mer tips.... /Lina

Sv: Sonnenreiter

Väldigt många webshop's för islandshäst har dom faktiskt.

tex emmishopen och ovan nämnda butiker

*knapplån*

Just dakota ligger samma i pris nästan överallt, så det är bara drygt att sitta och jämföra, när den kostar 1500 - 1600:- vars man än kollar nästan.

Jag har oxå funderat på att åka dit och köpa ett par. Inte så långt till U-a. Agerst* ligger billigare än islandshestkonsul* vilket egentligen ligger mkt närmare. Men tror att Agerst* har bättre sortiment.

Någon som vet hur dom är i stl.? Små/stora?

Jag har oxå funderat på att åka dit och köpa ett par. Inte så långt till U-a. Agerst* ligger billigare än islandshestkonsul* vilket egentligen ligger mkt närmare. Men tror att Agerst* har bättre sortiment.

Någon som vet hur dom är i stl.? Små/stora?

Dom är helt OK i storlekarna om man jämför med vanliga storlekar alltså :) däremot ska man välja emellan en byxa som sitter lite lösare eller en som sitter lite tajtare, ska man ta den som sitter åt lite mera, för många har klagat på att tyget töjer ut sig efter ett tag och då blir dom slappa och fula! :mad: Fick det rådet av en butik som säljer dom, som hade fått flera kunder tillbaka som klagar på just detta. Ett liten tips bara! :idea:

Okej. Så man tar alltså dom som sitter lite tajtare... Bra att veta... Kompisens ridbyxor har krympt på längden. Men det brukar inte vara ngt problem för mig då jag inte är så lång....:D

Okej. Så man tar alltså dom som sitter lite tajtare... Bra att veta... Kompisens ridbyxor har krympt på längden. Men det brukar inte vara ngt problem för mig då jag inte är så lång....:D

Ja, det ska man göra. Så slipper man det där med att dom blir lösa sen när dom töjer på sig lite.

Nä och dom där är ju rätt långa till och med :) Så det tror jag inte ska vara några problem. Finns ju även extra långa om man vill ha det :)

Ja, det ska man göra. Så slipper man det där med att dom blir lösa sen när dom töjer på sig lite.

Nä och dom där är ju rätt långa till och med :) Så det tror jag inte ska vara några problem. Finns ju även extra långa om man vill ha det :)

riktigt så lång e jag inte... ;) Får ta en tur till Agerst*....

Jag har normalt 38 i byxstl. men 40 på Sonnenreiter.
Praktiskt nog köpte jag två par på VM och vet ju därmed min stl.

/Malin

Jag tror iaf att jag ska åka och prova. vågar inte köpa på nätet... har ju inte så långt till Agerst*....

riktigt så lång e jag inte... ;) Får ta en tur till Agerst*....

Ja, bäst är det ju att prova!! Man vet ju aldrig vad man tycker om dom genom att titta i en katalog :) Jag har provat sådana och tyckte dom var väldigt sköna & snygga! Men plånboken vill inte riktigt hålla med mig just nu :smirk:

Det är där pojkvännen går in....:angel: ska väl försöka åka upp nån helg dit... måste iaf in till uppsala

Det är där pojkvännen går in....:angel: ska väl försöka åka upp nån helg dit... måste iaf in till uppsala

Haha, ja det fick min pojkvän också göra när en longergjord behövdes :angel: Dom är bra att ha ibland pojkvännerna :rofl:

Haha, ja det fick min pojkvän också göra när en longergjord behövdes :angel: Dom är bra att ha ibland pojkvännerna :rofl:

Jo det e ju... liiite orättvist när han får ut fyra gånger så mkt som en annan får...:mad: Men han ställer upp. Jag får istället städa/diska/tvätta men det kan jag ta... städdag idag men ska ut och gå en sväng först! Hästfridag idag!!

Jo det e ju... liiite orättvist när han får ut fyra gånger så mkt som en annan får...:mad: Men han ställer upp. Jag får istället städa/diska/tvätta men det kan jag ta... städdag idag men ska ut och gå en sväng först! Hästfridag idag!!

Ja, så sant :) Man får göra andra saker istället för att kompensera upp det hela :) Har varit "hästfri" 2 dagar nu, men det tycker jag inte om! saknar ju pållen min... Men imorrn så :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
624
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V